Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Email till sms..


kleppen

Rekommendera Poster

Hej !

Jag har ett s.k form mail skript i php.

Användarna fyller i sitt namn och meddeladne, klickar på skicka och så får jag det i min email.

 

Nu kommer min fråga, vart kan man få en gratis email adress som talar om via sms att man fått ett nytt meddelande i sin inkorg.

 

hoppas i förstår vad jag menar.

 

tack på förhand

mvh

david

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VIlket mobilabonnemang har du? Europolitan har (har iaf haft) en sådan tjänst. Minns inte om den var helt gratis eller ej.

 

/Stefan

___________________________________________________________

The face of a child can say it all, especially the mouth part of the face.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har Telia kan du skicka iväg två mail. Ett till din vanlia mailbox och ett till 07012345678@mobilmejl.com.

(Du byter naturligtvis ut siffrorna mot ditt eget nummer)

 

Du måste regga dig på http://www.mobilmejl.com först.

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att tro att en sådan tjänst skulle vara gratis. Det kostar ju trots allt att sända ett sms, och pengarna måste komma in någonstans.

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju skript som använder gratistjänster för att skicka iväg sms medelande. En möjlighet skulle ju vara att om du på en server hade ett script som med jämna mellanrum gick in på dit email konto för att undersöka om det finns några nya mail. Om detta var fallet skickas ett sms med innehållet till dig (om inte innehållet fick plats i smset så kanske avsändare och tid och subjekt skickas iväg). Denna lösningen kräver dock att du är ganska duktig på att koda själv (eller känner någon duktik person).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...