Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Apples ALLA teman för nedladdning!!!


John Eriksson

Rekommendera Poster

Jag har lite svårt att förstå all denna uppståndelse över Apples nya utseenden. Visst är det kul att byta utseende på hela gränssnittet, men jag tror att de flesta byter tillbaka till Platinum efter ett par timmar. Ärligt talat: Gizmo och Hi Tech är osmakliga och inte maciga för fem öre. Däremot är Drawing Board värt en eloge. Men även detta blir olidligt i längden. Som någon sa: Less is more.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

teman är till för att man ska få "personelisera" datorn ännu mer, så det verkligen känns att den är ens egen.

och nu när datorerna äntligen får lite design (iMac, spartacus) så måste man ju kunna designa OSet åxå.

visst det är inte Macigt, men det är inte nåt annat OS heller... alla Macers personlighet kanske inte sser ut som platinum... :)

och: drawing board suger! eller, det passar inte min personlighet... Hi-Tech rulez!

 

http://w1.240.telia.com/~u24003042/themes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

jag tycker skuggorna på Drawing Board var för stora så ett fönster tar mycket mera plats än vad man kan utnyttja. det blir lite jobbigt i communicator när man använder flera fönster att surfa i.

dessutom är Finder det enda program som stöder teman fullt ut. många andra program gör bara helvita menyer och då är platinum snyggare. fast i communicator är menyerna helvita med vanliga platinum åxå.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

nåt du aldrig ska göra är att ändra i systemfilerna med ResEdit!!! särskilt inte om dom används... jag ändrade iconen på papperskorgen förut och när jag sparade sen så låste sig hela skiten. men så var det som jag ville ha det när jag starta om datorn.

så ibland kan det va värt en frysning....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det kul att testa teman. Men varför skulle någon vilja ändra på världens snyggaste gränssnitt?

 

Jag provar gärna vad som helst, bara det går att återställa systemet sedan. I regel slänger jag ut sånt jox ganska omgående.

 

Om man har Mac OS 8.5 behöver man inte en massa trams som Drag Thing och Gomac. Sånt förstör Macens renhet och skräpar ner systemmappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

John Eriksson

läs mitt mail som jag skickade.. där står det!

d har inte packat upp filen. konstigt att den inte gjorde det av sig själv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...