Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Poängen?

MT

Recommended Posts

Hej.

Jag har sett att man kan dela ut poäng till bra svar men jag kunde inte utläsa ur "Så fungerar Eforum" hur det fungerar.

Finns det någon gräns för hur många poäng man kan dela ut?

Får den man delar ut till autmatiskt ett poäng? (Jag läste något som kunde tolkas som om han bara fick en röst för att få poäng.)

Finns det någon "netikett" för hur man ska dela ut poäng? Ska den ha svarat på en fråga eller räcker det bara att det var ett bra försök till svar?

Finns det någon begränsing för hur många poäng man kan ge till samma person? (Som ett skydd mot att kompissar sitter och ger varandra massor av poäng.)

Kan den som har poäng göra något med dem, eller är det bara prestige?

Tacksam för alla svar.

MT

Får du hjälp med ett problem så kan du visa din uppskattning med ett poäng.

Man kan ge endast 1 poäng per svar. Däremot kan andra ge poäng på samma svar. Högst 5 poäng per svar kan fås.

Det är bara att klicka på poäng på svar/inlägg och OK på nästa bild så får den som svarat automatiskt 1 poäng.

"Kan den som har poäng göra något med dem, eller är det bara prestige?"

Nä, det blir ingen bonus från ovan för att man har poäng. Alla bra svar poängsätts inte heller. Så det är ingen "rättvis" värdemätare.

Voodoo chile (slight return)

Hej igen.

Tack för snabbt och bra svar. Eftersom det ju också hjälpte mig med det jag inte visste och därmed löste ett problem så gav jag ett poäng.

MT

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...