Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 2002


Micke B - Hstd

Rekommendera Poster

Micke B - Hstd

Jag har problem med mitt Outlook 2002 (dök upp när jag installerade och sedan avinstallerade Word 2002).

 

Av något skäl vill den numera prompt använda HTML-mail (trots att jag under Verktyg\Alternativ angivit oformaterad text). Om jag väljer HTML, trycker OK och sedan går in igen och väljer Oformaterad text och trycker på OK så funkar det på ett par-tre mail, sedan är det kört igen.

 

Om jag vill ange att mail ska inkluderas vid svar/FWD så säger den "Om du använder prefix kan du inte undanta originaltexten från stavningskontroll" - något som jag skiter fullständigt i då jag aldrig stavningskontrollerar mina mail, men lik förbannat vägrar den acceptera mina val.

 

Om jag ska installera om Outlook 2002 - hur mycket ska jag backa upp? Finns det något smidigt sätt att backa upp alla mina inställningar och mail, kontakter, etc (som Netscapes User-mapp)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

Alternativet där MS Word används som e-postredigerare, menar du i Internet-inställningar i Kontrollpanelen eller? Jag hittar inget sånt alternativ i Outlook.

 

Jag survar till M$ så får vi se om de har något matnyttigt. Tack så länge.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han menar i Outlook och Verktyg, Alternativ, E-postformat och meddelandeformat.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke B - Hstd

... eftersom jag avinstallerade Word 2002 igen är dessa rutor nedtonade (dock ej ikryssade så det borde inte spela någon roll).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skadar inte att kontrollera, men under Verktyg, Alternativ och under fliken Stavning finns några alternativ.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...