Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mata ut


grandpa

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med Roxios Easy CD Creator Platinum.

Skivan går inte att mata ut. Direct CD Locked.

Hur kan man öppna den. Klick på ikonen ger ej sådant alternativ, bara Format och Option. Vid Eject kommer en ruta upp som säjer att ett annat program läser CDn - Vänta. Det hjälper bara med reboot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket operativsystem har du installerat på din PC?

Senaste drivrutinerna från Roxio?

Har du provat att avinstallera och installera på nytt?

Vilka mediaspelare har du, Winamp, RealPlayer, Winodws Media Player osv?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinMe. Har just ominstallerat efter hårddisk krash. Spelare bra WinMediaPlayer. Nyligen avinstallerat Real Player.

Har ej hämtat nya drivrutiner från Roxio.

Således är det onormalt att inte en unlock visas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara en viss skiva som inte går att mata ut eller gäller det alla skivor? Om det bara är en viss skiva kan det bero på att den är defekt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alla CD-RW skivor, CD-R går bra att mata ut. Då programmet säjer att ett annnat program.. osv. kan det tänkas vara F-SECURE som spökar? Då jagh startar om datorn går skivan genast att mata ut och "Locked" har försvunnit. Kanske ska jag installera om allt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte använder Direct CD kan du se till att det inte startas varje gång du startar datorn. Starta i så fall Msconfig och bocka bort Direct CD.

 

Alternativt kan du prova att avsluta Direct CD när datorn är igång:

 

If the CD-RW disk fails to eject, perform the following steps:

 

1. Press the <Ctrl> <Alt> <Delete> keys at the same time. The Close Programs window appears.

2. From the list of programs, click Directcd.

3. Click End Task.

4. If an End Task window appears, click End Task again. The lock on the CD-RW drive should be disabled, and you will be able to eject the CD-RW disk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du väljer att installera om Easy CD, så gör en "custom install" och välj bort det du inte behöver. Take Two t.ex. har det varnats om, men jag kommer inte ihåg vad som sas. Kanske någon här på forumet kan flika in. Jag har XP så då var det självklart att välja bort Take Two. (Roxio rekommenderar det).

Nu finns det också en drivrutinsuppdatering version 5.02d hos Roxio. Du har säkert länken, men här är den i alla fall:

http://www.roxio.com/

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde redan en ominstallation men med REPAIR. Har inte hunnit se om det hjälpte. Återkommer. Det där med Take Two skall jag komma ihåg, använder det inte.

Tyvärr hittar jag inte download för drivern 5.02d hos Roxio och så har jag tappat reg.uppgifterna.

Tack för alla råd, det ska ordna upp sig, planerar XP uppdatera till XP snart.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, jag torde få mina reg.uppgifter av Roxio nästa vardag.

Vad sägs om att ha både ECDC och WinonCD på samma maskin? Det har förekommit olika uppfattningar. Båda sälj visst av Roxio. VCD-Creatorn är inte lika enkel som WinonCD, eller hur? Jag har provat WinonCD på demo. Nero kom jag inte överens med som novis, men den säjs vara bara för proffs och avancerade användare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr ingen erfarenhet av WinonCD eller Nero för den delen. Finns säkert andra här på forumet som har. Nero verkar stå högt i kurs här.

För mina behov duger EasyCD än så länge.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt behov är inte så märkvärdigt heller - jag bränner gärna en CD med jpg bilder som kan läsas av min dvd spelare vid TVn. Digital video editering har jag inte börjat med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med!

 

Med Nero kan du bränna alla(nästan)typer av filer.

Du kan tex. bränna divx filmer så att du kan se dem direkt i din dvd.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...