Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CD- eller DVD-brännare?


MattiasN

Rekommendera Poster

Jag har ännu inte känt mig manad att köpa cd-brännare, men börjar nu så smått fundera på om det kanske kan vara på tiden...

 

Tidigare har jag tänkt att man kanske skall vänta tills DVD slår igenom ordentligt och DVD-brännarna börjar sjunka i pris. En annan tanke har varit att kanske rent ut av invänta DVD RW-brännarna.

 

Vad jag nu skulle önska är att få höra Er mening. Alltså, kan det vara ett bra läge att köpa en vanlig CD-brännare (4X) nu, eller invänta DVD-brännarna?

 

Hur vanligt är det förresten med 8X-brännare och var ligger priset på dessa?

 

Tacksam för synpunkter och tips!

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik Sjölin

Jag hade nog köpt en Cd-rw brännare om det är bråttom, annars skulle jag vänta tills allt är klart med DVD-ROM eller DVD-RW, hörde att DVD-RW inte får kallas DVD eftersom standarn inte uppfyller DVD standarn. Men vem vet. Hoppas att det fåniga tramset snart blir avklarat så man kan köpa en DVD-brännare och samtidigt njuta av DVD filmer.

 

Happy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Räkna pris per mb och säljfrekvens.(Inte många som har dvd).

CD leder fortfarande även om det hade varit gött att bränna mp3 på en 5,2:.......

Och sen få den att funka i en bilstereo!!!"! Snacka om affärside'............

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag väntar på är en modul att stoppa in i morsans stereo istället för CD-spelarn så man kan köra DVD med mp3:or, men att det fungerar som en vanlig CD..

 

Då skulle hon slippa bråka med sin CD-ställ! ;)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...