Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Saknar domäninloggning

MartinBruhn

Recommended Posts

Det uppstod idag ett litet problem. Min sambo jobbar på en högskola och har en bärbar dator. Administratören har skapat en inloggning åt henne via en domän.

Nu till problemet!

Jag skulle hjälpa henne då jag ville föra över stora och många filer från vår hemdator till hennes bärbara. Eftersom jag inte fick kontakt med hennes bärbara, pga högskoleinställningarna avmarkerade jag att hon skulle loggas in via domänen. Istället markerade jag att man skulle logga in via arbetsgruppen istället.

Nu är det så att eftersom ingen valmöjlighet till inloggning av domänen, fungerar inte lösenordet.

Varför fungerar inte lösenordet. Är det omöjligt att nå hennes forskarartiklar nu. Eller kan admin. korrigera via nätverket????

/En som är orolig!!!!!!!!!!

Hon måste ha ett lokalt konto på datorn om ni ska lyckas logga in efter att du tagit ut datorn ur domänen. Förmodligen finns det ett lokalt admin-konto åtminstone?

Kan juh nämna att jag gjort ungefär samma miss en gång i tiden på en dator som bytte kontor... var tämligen enerverande då ingen kunde lokal admin-lösenordet till den - vilket iofs gick att knäcka med l0ptcrack på ett par sekunder ;) (eftersom det var ett engelsk ord som lösenord)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Hej, Weyland !

Denna tråd berör ett av mina senaste anfall av senilitet. Installerade nyligen W2K på en bärbar och parkerade den i sin väska konfigurerad och fin. Det var bara det att när jag skulle ta den i bruk så hade Adminlösen lämnat medvetandet... Iof så är det "bara" operativet men det var lite mickel med PCMCIA, grafik och IDE. Frågan är: vad är enklast ? "Lära" sig ngt chickt och trevligt crackprogram eller ominstallera iaf ?

Maskin: W2K+sp2 (sv), McAfee. Enda anv är en lokal Admin, något lagomt svårt på fem-sex tecken, bokstäver och siffror blandat, inga å, ä, ö.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...