Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem..


.:sTORk:.

Rekommendera Poster

Hejan! Jag har fått ett ganska så tröttsamt problem på halsen. Det började när jag just hade formaterat min iMac (233:a) och lagt in Mac OS 9.1.. Till saken nu: När jag ska skicka och ta emot email så kommer ett felmeddelande upp, som säger att det inte går att ta emot mail p.g.a att kontonamnet är upptaget (felkod: -3216). Jag hade Outlook Express då. Men eftersom jag var inne och ändrade på alla möjliga inställningar i Outlook och IE, som kunde tänkas röra detta, så bytte jag till Eudora 5.1. Men jag får i princip samma meddelande där och samma felkod, -3216. Nu vet jag faktiskt inte vad jag ska göra, så jag vore väldigt tacksam för att få lite hjälp på traven med dessa problem.

 

Tack på förhand!

/Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla i systemmappen "Teckenkonvertering" om du har dubletter. Ta bort dubletterna (de är troligtvis på svenska - de filer du ska ha är märkta med versionnummer S1-1.6 och har engelska titlar). Sen ska du prova att flytta ut OE och IE ur mappen "Applications (Mac OS 9)" då Microsoft har problem med mappar som har parenteser i sina namn.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. det är tyvärr inte det som är problemt.. Utan det är något annat. Detta problem har jag haft tidigare, men det lyckades jag åtgärda. Tack ändå!

/Johan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...