Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ericsson är BÄST


sonyericsson mobile

Rekommendera Poster

sonyericsson mobile

Vad är det som är så coolt med nokia. Ericsson har mycket bättre look och är mycket tåligare.

Ericsson är inte specielt dyra om man gemför vad där är i mobiltelefonen(program t.ex gprs, mms,o.s.v).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...vad nånstans jobbar du egentligen???...:-)

 

Nää, jag ska inte uttala mej, själv har jag en SONY, som funkar förbannat bra...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft både en nokia och Ericsson telefon och jag håller med: Ericsson är bättre.

 

 

/Johnny

http://johnnyronnberg.cjb.net

"Men who have worked together to reach the stars are not likely to descend together into the depths of war and desolation".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt att du tycker det!

Men Nokia gör telefoner som går att använda utan att man tappar humöret!

 

Fast båda två har lika stora kvalitetsproblem och funktionalitetsproblem.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sony och ericsson är samma företag. Jag har inget imot Sony men där imot nokia....Så det jag vill ha fram är om det finns någon som håller med mig att nokia suger.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, de ericssontelefoner jag använt har haft alldeles för laggade menyer - telefonbokstress juh, nästan som en comhemdekoder ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan använda Ericsson utan att tappa humöret.... Det finns T.ex texter till varje meny som säger vad man kan göra på den. Och det är mycket sämmre kvalitet på nokia. Nokias telefoner är också mycket plastiga och inte ett smack runda. Jag kanske är petig men jag vill ha mobiler som jag kan använda läge utan att behöva byta var måndad.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig tappat humöret när jah använt min Ericsson, medan jag fick lust att kasta min nokia i golvet ett antal gånger pga att den var så dålig på det mesta.

 

 

/Johnny

http://johnnyronnberg.cjb.net

"Men who have worked together to reach the stars are not likely to descend together into the depths of war and desolation".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag stöttar gärna svensk industri, men jag köper inte svenskt bara för att det är svenskt, de måste vara bra också.

 

Dessutom, hur många Ericsson-telefoner tillverkas i sverige?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det märks att du inte använt Nokia särskillt mycket!

 

Enda sedan Nokia 2110 (1995?) har det funnits förklarande text på alla menyalternativ.

 

Att Nokia har sämre kvalitet kan jag hålla med om - men bara på sina mindre sk leksaksmodeller. Jag har själv haft 2110, 8110, 9110 och 9210, inga som helst problem!

 

Jag tycker att Nokia skulle strunta i billiga budgettelefoner (det kan Ericsson hålla på med) och istället satsa mer på hitech och snygg design.

 

Den enda Ericsson-telefonen som är något att ha är T68. Jag skulle kunna tänka mig att köpa den, men det är ju en Ericsson...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som du inte använt ericsson så mycket. Ericsson är ledande när det gäller mobila funktioner. Det var ericsson som kom på t.ex bluetooth, mms,

och ems.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är generellt över hela mobilmarknaden att ju mer hitech dem petar in i telefonerna och ju mindre dem gör dem desto mer ömtåliga blir dem, kanske förståeligt men ändå inte acceptabelt. Har haft en nokia 8210 i 1½ år och den är den sämsta telefonen jag nånsin haft, har lämnat in den totalt 7 ggr varav 3 ggr har jag fått en sprillans ny. Ericsson skulle jag vilja säga är på stark frammarsch, deras tekniska möjligheter brukar oftast ligga steget före nokia men i design och användar-vänlighet har dem legat efter Nokia hela tiden. Det är ju bla därför dem slagit sig samman med Sony. Ericsson har lanserat många modeller på sistone och har fortfarande nåra kvar innan dem släpper sina gemensamma. Enligt en ingenjör jag pratade med på Ericsson i kista så sa han : Du ska bara veta hur många olika modeller som vi utvecklat och som bara legat och väntat på att börja produceras i Linköping men som det aldrig hänt nåt med. Som enligt honom var riktigt bra telefoner. Att nokias menyer är dem bästa på marknaden måste jag faktiskt säga men ericsson's T68 är ju ett steg framåt med joystick och färgglada ikoner, det jag tycker är lite synd är att undermenyerna är fortfarande samma tråkiga text. Näst intill alla ericsson modeller hittills har ju varit kända för att vara "sega" i menyerna... men enligt dem själva så skall det problemet vara fixat på de nya ute på marknaden... såsom T39, T29 t.ex. Visserligen tycker jag fortfarande att dem menyerna är sega men vi får se hur det blir med T66, den ska ju släppas nu under första kvartalet...finns redan prototyper ute i butikerna nu. Ett tips för den som inte vill ha en "buggig" telefon är att vänta ungefär ett halvår efter att den kommit ut på marknaden. Alla mobil företagen har faktiskt lite fula knep...dem testar ju buggar och fel på oss konsumenter även fast dem har gjort massvis med tester själva innan. De skickar ut telefoner över hela världen till folk som skall ge tips på buggar och förbättringar men även efter release-datum fortsätter dem med detta...man kan väl nästan säga att första utgåvan av telefonerna är faktiskt prototyper.

 

//En som jobbar på ericsson

i kista

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför har då Ericsson lagt in stöd för att kunna ta emot ringsingaler och bilder enligt Nokias protokoll??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med dig att de första mobilerna som kommer ut är en sorts prototyp eftersom de släpps oftast för tidigt ut på marknaden.Men Nokias mobiler är de alltid prototyper.....???? Det kan man fråga sig. Men får du inte mobiler av ericsson eftersom du jobbar där?? Då måste du inte plåga dig med Nokia!! Jag tycker också det är positvt att Ericsson har gått ihopa med sony med deras häftiga look på mobilerna. Men Ericsson har en mycket mer dyr eller Snobbig look för de lite äldre. Ericsson har ju inte ihäller bara konstrukerat nya spel till mobilen som Nokia. De har ju mer inriktat sig på program och saker som bluetooth som de säljer till andra företag.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sa att de inte blivit tillverkade varför??? Kan inte ni som arbetar där saga till Cheferna att de får ta och låsa tummarna och börja tillverka fler telefoner som man har tänkt skulle tillverkas. Jag har hört om T68i ska den komma ut?? ´Det hade varit bra för Ericsson att komma ut med en till super telefon.

 

 

 

Hällsa de andra på Ericsson!!!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får man inte telefoner? jo alla anställda på ericsson får telefoner, men man får ju inte direkt välja vilken man vill.

 

Jag vet faktiskt inte varför dem inte blivit tillverkade, det var vad han sa.

 

Sen tror jag inte att jag har så stort inflytande att jag kan säga till cheferna vad dem ska göra & inte göra.

Med tanke på hur många nedskärningar det vart och att jag endast är 20 år så kan du kanske ana att jag inte är nån utvecklare av telefoner direkt. Såna finns det inga kvar i 20 års åldern.... däremot har jag väldigt bra kontakt med dem som jobbar i mobilen å pratar med dem å får höra mycket intressant ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

André Johansson

Därför att Nokias protokoll är marknadsledande.

Titta i vilken kvällstidning som helst och se hur många annonser det finns där du kan ladda ner ringsignaler till Nokia och hur många där du kan ladda ner till Ericsson....

Det är inte så att Ericsson vill lägga till stödet, de har blivit så illa tvungna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt klart Ericsson,,,

 

Har haft 237..197.. 337.. 388.. 668. 688..888... m,m.... de var de bra modellerna... spec 337.. riktigt stryktålig....

 

Har nu T28... säger en sak..

Trendlös design.."=tidlös"

 

lika snygg nu som för 3 år sen...

hur trött blir man inte på en nokia efter 3 månader om man inte byter skal??

 

Vi ska inte gnälla på nokia heller,,,

Ett smart drag att sälja fronter separat.. och tillverka telefonerna på en lina...

Ericsson få ha en lina för varje färg..

Det är bara o räkna kostnaderna...

 

MEn i alla fall...

Kvalitet i stället för kvantitet...

E R I C S S O N forever,,,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Det är sant att menyerna är lite slöa.. spec. i min T28...

Men jag kan o andra sidan skicka o ta emot fler sms.. uatan att behöva radera några...

 

Men trots lite slöa menyer..

känns ericsson mer kvalitetsäkta..

när de väl får i programvara som inte buggar...

De har väl lite bråttom att få ut telefonen på marknaden...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att man köper en mobil i den färg man vil ha sen behöver man inte byta skal varje vecka. Jag tycker Ericsson är den ända mobil tillverkaren som lyckas med mobilens utseende för de gör ju inte nya mobiler varje dag!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
sonyericsson2002

Måste svara till mig själv för att hålla kvar diskutionen... Varför går nokia tillbaka till det som ericsson gjorde fel innan så de tappade på världsmarknaden.....?? Jag pratar om att göra tio olika telefoner med samma innehåll och olika "skal".

 

 

 

Länge leve ericsson!

 

/HE's back!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Pettersson
Ericsson få ha en lina för varje färg..

Jag gissar på att det inte innebär en mycket större kostnad då telefonerna tillverkas på samma lina. Svårt att byta ut ett par plastbitar. Man kan först tillverka lite gula, sedan lite blåa, sedan lite gröna osv. Kan inte vara så himla jobbigt...

 

/Jimmie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...