Just nu i M3-nätverket
Jump to content

DVD-spelaren ger felmedd.

CRS

Recommended Posts

Jag har installerat PowerDVD och fått igång filmerna fast utan ljud...

Har någon något tips?

Alea jacta est

CRS

[inlägget ändrat 2002-01-11 01:08:26 av CRS]

[inlägget ändrat 2002-01-11 01:09:03 av CRS]

Kolla PowerDVDs inställningar för ljud. Det går att välja lite olika varianter. Du kan välja att få ut ljudet tillsammans med vanliga datorljud. Du kan också välja att skicka ut det med en digitalutgång till en surroundförstärkare (så att den kan avkoda Dolby Digital-signal). Är det där felinställt får du inget ljud.

Tack för förslaget men i shareware versionen finns bara stereo + en till inställning att välja mellan.

Min fortsatta forskningen har visat att ljudkortet och grafikkortet delar på samma IRQ. Eftersom dessa är plug'n play måste man gå i BIOS för att ändra deras IRQ. Märkligt nog behåller W2K de gamla värdena trots flera lyckade försök att ändra i BIOS.

Så nu är jag strandsatt igen och behöver nog en W2K guru för att tipsa om hur man får W2K att svälja nya IRQ!

Alea jacta est

CRS

Nej, i 99.99% av fallen behöver du inte bry dig om att Windows skapar virtuella IRQ'er som delas på flera enheter... det finns ingen anledning att ändra på detta - hitta ett annat fel ;)

Om du ABSOLUT måste sätta manuella IRQ'er så får du helt enkelt avinstallera stödet för ACPI... på egen risk, vill jag tillägga ;)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...