Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Powerstrip sabbade USB-porten! Hjälp eftersöks...


MattiasN

Rekommendera Poster

Såja, då var det dags för månadens första datortrassel. Jag bestämde mig nämligen för att installera programmet Powerstrip för att se om det kunde fixa ett uppdateringsfrekvensproblem som jag har med mitt ATI Radeon VE-grafikkort på Windows XP.

 

Efter installationen av Powerstrip berättade programmet att det hittat ett Radeonkort på datorn. Det stod även på rutan nånting om "USB port 0" och nåt om "PCI". Tyvärr skummade jag bara igenom texten eftersom jag tog förgivet att programmet hittat rätt kort och att allt var klart för testning av Powestrip.

 

Därefter valde jag att starta om datorn och då fungerade inte merparten av tangenterna på mitt USB-tangentbord, plus att musklickningar på

skrivbordsikoner uppfattades som att jag ville se ikonens "Properties". :( Då testade jag att först avinstallera Powerstrip och därefter installera om WinXP (överskrivningsinstallation), men inte heller detta avhjälpte problemet.

 

Jag har alltså fått sätta i mitt gamla PS/2-tangentbord i datorn för att kunna använda bokstavstangenterna. Vad jag kan förstå är det ett problem med att Powerstrip mixtrat med USB-portsinställningarna vid installationen eller när den hittade mitt Radeonkort. Någon vänlig själ som kan ge tips om hur jag kan återställa USB-porten eller lösa problemet på nåt annat sätt!

 

Mycket tacksam för svar!

 

// Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...