Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mediafel?


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hej!

 

Sitter här och försöker lära mig Nero 5.5. Såklart sitter jag och testbränner en hel del nu, och då undrar jag över "Eventuellt mediafel".

 

Det märkliga är att när jag bränt ned några megabyte clipart och inscannade bilder vilket går bra. Men vill jag sedan återvända till samma CD-skiva för att lägga till mera, ja, då får jag "Eventuellt mediafel".

 

Stoppar i en annan skiva där jag bränt ned några vanliga datorprogram. Det går hur bra som helst att gå in på den CD-skivan för att fortsätta bränna ned mera.

 

Provade att bränna om CD-skivan med clipart och inscannade bilder, för att jag trodde att den första kanske var skadad. Men jag möttes av samma fel "Eventuellt mediafel".

 

Vad är det för skillnad? Gör jag fel eller har jag missat något? Man ska ju välja spår för att fortsätta sin multisession, då man lägger till fler filer att bränna ned. Jag ser bara spår 1 eller kan man skapa nytt spår någonstans i programmet?

 

En annan skum sak är att när jag nu lade till ett extra program på CD-skivan som jag nämner ovan, då syns bara just det programmet. De övriga 100 mb clipart och bilder syns inte längre. Håller på att bli tokig!

 

Det finns ju olika brännarformat har jag sett i Nero. ISO och Orginal heter något. Är det det som är tokigt? Man ska kanske använda olika format för olika saker man bränner?

 

Tack för hjälp och råd!

 

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

[inlägget ändrat 2002-01-12 17:32:50 av Stefan.E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...