Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Monitor inställningar


Monshi

Rekommendera Poster

har försökt, men inte hittat rätt efter sökning på webben.

 

Har en ny (lånad) monitor framför mig. Den gamla började spraka, komprimerade bilden till ett streck samt började lukta bränt kretskort. Tror nog den har sett sina bästa dagar.

 

Till den nya nu. En begagnad IBM 6547(?)(eller kanske IBM G41) på 17" som jag inte har ngn aning om vad den klarar av. Vill kalibrera den så bra det går...

 

Var inne i förra veckan på den bra sida där man enkelt kunde kontrollera färgbalansen, gamma, ljus, testa maxupllösning osv. Men jag hittar ej tillbaka!!! Suck vad irriterade jag är på mig själv som ej sparade länken...

 

Så - en bra länk efterfrågas. Till testprogram eller online test.

 

Tackar vänligast.

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-01-08 19:27:08 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar tackar det varmaste för ett bra prog. Lite bristfälligt dokumenterat för att veta exakt vad vad man ska titta efter eller hur man kan ställa in monitorn.

 

Så jag frågar här:

Hittar ett fel i geometrin, bilden drar ihop i sig i det vertikala ledet i nedre hörnen, mest synligt i högra (omkring 6% skillnad mot övre hörn). Går det att räta upp bilden på något sätt?

 

Visserligen bara ett fel som upptäcks/upplevs vid parallella mönster med pålagda cirklar i hörnen, men rätt ska vara rätt...

 

 

/T

 

[inlägget ändrat 2002-01-09 10:35:26 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...