Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstigt medelande vid start...!


Arn DeGothia

Rekommendera Poster

Arn DeGothia

Hej kära tempelriddare !

 

Nu har jag börjat fått ett mysko felmeddelande varje gång jag startar xp. Det lyder i stil med "Datorn återställdes efter ett allvarligt fel", då kan man ju undra, vilket allvarligt fel menas det med ?

Innan har jag hållit på med lite klockning av burken men det har funkat. Men för att vara på den säkra sidan så tog jag tillbaka den gamla mhz på 433. Annars så funkar burken ok.

I loggboken så står det det så här under system:

 

Händelsetyp: Information

Händelsens källa: Save Dump

Händelsekategori: Ingen

Händelse-ID: 1001

Datum: 2002-01-08

Tid: 17:21:12

Användare: Saknas

Dator: MAX

Beskrivning:

Datorn har startats om efter felsökningen. Felsökningen var: 0x00000050 (0xe02000ac, 0x00000000, 0x8057009b, 0x00000000). Innehållet dumpades och sparades i: C:\WINDOWS\Minidump\Mini010802-01.dmp.

 

Vadå efter felsökningen ? Jag har absolut inte gjort nåfon sådan ?

 

Händelsetyp: Fel

Händelsens källa: System Error

Händelsekategori: (102)

Händelse-ID: 1003

Datum: 2002-01-08

Tid: 17:24:57

Användare: Saknas

Dator: MAX

Beskrivning:

Felkod 00000050, parameter1 e02000ac, parameter2 00000000, parameter3 8057009b, parameter4 00000000.

 

Seda får jag oxå detta varje gång i loggboken. Hör det ihop med föregående meddelande ?

 

Tacksam för hjälp, känns som om burken börja "vinna" över mig....!

 

I like the sword. Its a personal weapon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.eventid.net/display.asp?app=Top10&eventid=1001

When a "Blue Screen of Death" occurs, by default Windows NT Server 4.0 is set to write event log messages (the Write an event to the system log" check box that is located in the Recovery section of the Startup/Shutdown tab in System properties). This will cause an event log message to be written to the system log.

 

Solklart som vanligt när det gäller MS...

 

http://www.eventid.net/display.asp?app=Top10&eventid=1003

A.G.: A troubleshooting approach from a newsgroup post: "Boot from CD to start the Recovery Console, then read setuplog.txt, and setupapi.log, to see what happens when it boots."

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

[inlägget ändrat 2002-01-08 18:32:08 av Anders]

[inlägget ändrat 2002-01-08 18:33:45 av Anders]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arn DeGothia

"When a "Blue Screen of Death" occurs..." nej det är inte inte en blå skärm som dyker upp, utan en vanlig meddelanderuta.

(om det kan hjälpa nått)

 

Ack ja, solklart som vanligt...*suck*

 

På det andra inlägget kan jag bara säga, perkele jag fattar inget...!

 

I like the sword. Its a personal weapon.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade det varit NT eller W2K kunde man ju provat med checkdisk och ett servicepack...

Nä, ibland är det inte lätt. Vad sägs om ominstallation? Så har du ju kvällen räddad!

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arn DeGothia

Jaja, ominstallation...nja, det känns som om jag skippar det och lever med mitt meddelande. Det kanske bara är min burk som talar om hur mycket den hatar/älskar mig.

Burken funkar ju som den ska annars.

 

 

Gör det du fruktar och din fruktan kommer att dö. /Ralph Waldo Emerson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter juh som om din burk kraschar (blåskärmar) varje gång du ska starta om/stänga av den? Win2k/XP bootar automatiskt om den då så du hinner sällan se blåskärmen, och skriver ett felmeddelande till loggen...

 

Varför den kraschar? Ja du... :7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan man alltid stänga av "automatisk omstart", eller vad den nu heter...

 

Fel blir det ändå, men Windows krashar inte eller omstartas, och du märker förhoppningsvist inte ens att det blivit något fel.

 

Har själv på sistone råkat ut för att Windows Xp helt plötsligt börjar "dumpa minne", och att den därefter omstartas (utan varning)...

 

Var tyvärr för lat att undersöka varför den gjorde det. Stängde dock av "automatiskt omstart" (?) och sen dess har jag inte märkt problemet igen.

 

 

Eller har jag missförstått frågan helt, och är ute och cyklar? Brrr.... :)

 

:thumbsup:

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uhm.. jo. den krashar ändå. Den visar sin bluescreen och stannar. Skillnaden är om den skall starta om direkt eller inte. Din "avsaknad av krasher" beror inte på att du stängde av "automatisk omstart".

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då får jag lita på ditt ord. Fast krasherna försvann faktiskt samtidigt som jag stängde av funktionen. Jag gjorde inget annat. Innan dess krashade den alltid efter ca 10 minuter (efter att den startats).

 

Tydligen bara ett mystiskt sammanträffande då. :)

 

 

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jättemycket! :(

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma fel efter att jag uppdaterade drivrutinerna för mitt Geforce-kort, när jag gick tillbaka till drivisarna som följde med systemet försvann felen. Har läst om felet på många sajter, men väntar fortfarande på den slutgiltiga lösningen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...