Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Header Error i omröstning


SimonHugoson

Rekommendera Poster

SimonHugoson

Tja! Jag har en omröstning på min sida och den har funkat bra men sen jag bytte server så får jag plötsligt meddelandet:

 

Response object error 'ASP 0156 : 80004005'

 

Header Error

 

/lemieux/db/sportzonen/vote.asp, line 1

 

The HTTP headers are already written to the client browser. Any...

 

Nån som vet vad felet kan vara? Betyder line 1 den första raden med ASP-kod? För jag har iaf ingen ASP-kod på rad 1....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det innebär att du försöker ändra något i HTTP-huvudet efter att du har skrivit till klienten...

 

Till exempel så kan problemet orsakas av detta:

 

response.write("anders regerar")

response.redirect("anders.asp")

 

En trolig anledning till att det funkade innan, men inte nu, är att den gamla servern som standard buffrade det du skrev till klienten, innan det skickades. Det gör att den inte har skrivit något till klienten, och att ovanstående fungerar.

 

För att manuellt slå på buffring:

 

Response.buffer = true

 

fast.. även om detta löser problemet, så är det ändå ett tecken på att ASP-koden kan vara slarvigt skriven.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimonHugoson

Tack det funkade med att slå på buffring. Men jag fattar ändå inte vad som är fel... Det enda jag gör med HTTP-huvudet (tror jag) är

If Request.QueryString("visa") = "resultat " Then

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

De saker som borde kunna påverka http-headers, är Response.* så.. om du gör till exempel en Response.Expires eller Response.Redirect efter du har skrivit ut text, så kommer det att bli fel.

 

Enligt felmeddelandet, får du problem på rad 1 i vote.asp. Vad står det på de första raderna i vote.asp ? Hur körs vote.asp? Direkt länk, eller är den inkluderad från en annan fil eller vad?

 

Ciao,

Anders

 

 

Ciao,

Anders

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimonHugoson

Från sidan där man röstar länkas man direkt till vote.asp. Och på de första raderna där finns bara HTML, typ <html><head><title>...

På den första ASP-raden öppnar jag databasen med omröstningen...

 

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimonHugoson

Från sidan där man röstar länkas man direkt till vote.asp. Och på de första raderna där finns bara HTML, typ <html><head><title>...

På den första ASP-raden öppnar jag databasen med omröstningen...

 

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...