Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brännaren hittar inte vissa skivor


breakman

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Yamaha CRW8824 som har fungerat ypperligt fram till förra veckan. Brännaren har alltid kunnat läsa alla CDR-skivor, både noname och märkesskivor.

 

Men så förra veckan hände nånting. Nu vill den inte hitta billigare skivor, har provat skivor från Siba (Memorex 80min 25-pack), Power (noname 80min 50-pack) och Clas Ohlson (noname 80min 25-pack). Tidigare har jag nästan bara använt skivorna från Clas Ohlson utan problem.

 

Det går bra att läsa skivor från Kodak (Gold & Ultima). Men det blir lite dyrt att köpa såna 10pack med foderal (har inte hittat de i 25- eller 50-pack här i sundsvall)

 

Varför kan den ha slutat hitta de billigare skivorna? Kan det vara att den blir för varm eller har lasern blivit smutsig eller vad?

 

Har provat att uppdatera firmware men utan bättring.

 

Hjälp!!!

 

 

// Ulf

_____________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

[inlägget ändrat 2002-01-07 11:00:57 av Ulf]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att flytta brännaren 2 platser ner i lådan så den blir svalare men utan bättring... *SUCK*

 

 

// Ulf

___________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulf

 

Jag har en fråga. Hände detta efter att du hade uppdaterat firmware eller innan?

 

Jag uppdaterade min firmware nu kan jag varken läsa, formatera eller bränna cdrw skivor.

 

Jag har en Yamaha CRW8824SZ. Innan jag uppdatera den så funkade det helt ok. Jag uppdatera ihop om att de hade ändrat sättet läsaren läste skivor men nu kan jag inte ens bränna eller läsa cdrw skivor.

 

Om någon har info om detta problem så posta bara :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag körde in min uppdatering efter att den börjat krångla i hopp om att den skulle bli 'snällare'.

 

Kan du inte leta upp den tidigare versionen och nedgradera brännaren?

Finns säkert nånstans bara man gör en STFW...

 

 

// Ulf

___________________________________________________

Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp kör med XP, har provat en massa olika saker...

* startat om datorn

* startat med en diskett

* målat en skiva svart på ovansidan

* ny firmwaremöblerat om i lådan

* bytt IDE-kabel

* kopplat ur den andra cd-romen

 

men inget av dessa saker har löst mitt problem...

 

Inga fler bra förslag?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...