Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ati Rage AGP + Trio 64 vs/DX på Compaq


Ruatha2

Rekommendera Poster

Compaq presario 5030 med ATI Rage LT Pro AGP Fastlött på moderkortet, nu har jag kopplat in ett S3 Trio V2/DX på PCI.

Aktiverat Scanna PCI Bus efter VGA Kort i BIOS (Begränsat eländes Compaq Bios).

Trio kortet med sekundär skärmen starta som huvudskärm. Men ATI Kortet som jag vill ha som primär vill inte starta, i Win 2000 står det Fel 10 Enheten kan inte start.

har försökt avinstallera ATI kortet och instalera om med samma resultat.

 

Vad göra?

 

James

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda korten använder IRQ 11, även Minnesarean 000A0000-000AFFFF samt Indata/Utdata 03C=-03DF kolliderar.

jag hittar inga jumpers på kortet och kan inte ändra detta i enhetshanteraren, får inte göra manuella omställningra, de är gråade.

 

Vad göra?

 

Desperat!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har en

Compaq presario 5030 med ATI Rage LT Pro AGP Fastlött på moderkortet, nu har jag kopplat in ett S3 Trio V2/DX på PCI.

Aktiverat Scanna PCI Bus efter VGA Kort i BIOS (Begränsat eländes Compaq Bios).

Trio kortet med sekundär skärmen starta som huvudskärm. Men ATI Kortet som jag vill ha som primär vill inte starta, i Win 2000 står det Fel 10 Enheten kan inte starta.

Har försökt avinstallera ATI kortet och installera om med samma resultat.

För att Trio kortet ska vara stabilt och inte krascha windows måste jag starta windows i VGA läge.

 

Båda korten använder IRQ 11, även Minnesarean 000A0000-000AFFFF samt Indata/Utdata 03C=-03DF kolliderar.

jag hittar inga jumpers på kortet och kan inte ändra detta i enhetshanteraren, får inte göra manuella omställningra, de är gråade.

 

Det är svårt att hitta något specifikt om Presario 5030 på Compaqs hemsida men i deras FAQ omnämner de några andra modeller och säger att det inte går för att BIOS inte stödjer detta och de planerar inte att uppgradera dessa BIOS.

Finns det något sätt att hacka BIOS för att åstadkomma detta?

Jag vet att det förr fanns ett program som hette TweakBIOS med en massa inställningar, men har inte hittat någon uppdaterad verision av detta.

 

Är detta en hopplös uppgift?

Jag börjar tro det.

 

James

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är detta en hopplös uppgift?

Jag börjar tro det.

 

Allt är möjligt, men i vissa lägen är det dags att ge upp. Jag rekommenderade i en annan tråd frågeställaren att istället skaffa ett grafikkort med dubbla skärmutgångar. Det kommer iaf att lösa dina problem :-)

 

[inlägget ändrat 2002-01-09 20:04:57 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...