Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med router


åGGe

Rekommendera Poster

Hej jag har Bonet adsl, och kör två datorer på en router, det funkar jättebra, men efter några dagars surfande med mera. så "dör" internet ett tag. Kan varken surfa, använda icq eller något. Väntar man ytterligare en stund så brukar det bli bra, men händer samma sak efter en stund. Det ända jag kan göra är att dra ut sladden till modemet & stänga av routern i en viss tid. Sen kan jag surfa normalt igen. Så här får jag hålla på. varför!!? hjälp mig. Jag har inte haft detta problem när jag inte hade routern.

 

[inlägget ändrat 2002-01-05 20:47:44 av ogge]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Hej alla glada...inte lätt, har du otur kan de tagit slut IP-adresser för tillfället eftersom många hemanvändare enbart har hubbar och inte routrar hemma....då tar ju varje dator en adress

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är säker på att det inte är Bonets roliga små avbrott du råkat ut för ?

 

Här i Stockholm verkar det gå ned minst en gång varje dag, oftast bara ett par minuter.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du otur kan de tagit slut IP-adresser för tillfället eftersom många hemanvändare enbart har hubbar och inte routrar hemma....då tar ju varje dator en adress

 

Nänä. Inte för att jag är någon expert på nätverk, men oavsett hur många datorer man har i sitt LAN har man ju lik förbannat bara en IP-adress från sin internetleverantör (åtminstone i det här fallet, hos Bonet får man ju en fast IP-adress), de andra adresserna används bara internt för det lokala nätverket.

 

/Björn G

 

---

"Under certain circumstances, profanity provides a relief denied even to prayer."

 

[inlägget ändrat 2002-01-05 21:31:30 av Björn G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte fallet med BoNet (Bostream kallar de sig nu faktiskt)

De har statiska IP, inte dynamiska som kan ta slut. Däremot kan det ju vara så att de har driftsproblem i just detta område, Umeå eller? Men vad är det för router som Ogge använder?.. ping

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en UNEX nexIP ISO50

Broadband Gateway, Auto Sensing Ethernet Switch, nej jag tror inte det är driftsstörningar här i umeå, visserligen brukar det vara så ibland, men väldigt sällan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag känner igen Nibblers beskrivning på Bonet's "roliga" små avbrott, har tappat linan ett par tre minuter varje dag under det senaste veckorna...börjar bli irriterande nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...