Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går det?


Sasja

Rekommendera Poster

Du pratar om "CGI funktioner" när du menar SSI, om du har jobbat som web-utvecklare någonstans alls så bör du veta skillnaden.

 

Frågan gällde inte #include kommandot, läs den igen.

 

> Är det samma problem som gäller när man

> ska "includa" en fil från en annan server som

> ligger utanför nätet?

 

Han ville väl veta hur han hämtar en fil, därav "" runt slanget "includa", han visste nog själv att det inte gick att köra #include men eftersom du är en besserwisser var du tvungen att säga att #include inte funkar och sa till och med att det inte gick alls att göra i ASP.

 

Skrytet var detta, glömde du vad du skrev eller ?

 

> Jag jobbar med det dagligen och har

> hållt på med datorer i ca 18 år.

 

> Har jobbat som nätverkstekniker,

> nätverksdesigner, programmerare,

> webutvecklare och databasutvecklare.

 

Och ändå vet du inte vad SSI är som tas upp i stort sett på första sidan i alla tutorials eller böcker jag sett i ämmnet.

 

Eftersom du tog så illa vid dig så känner du dig kanske träffad ;-)

 

[inlägget ändrat 2002-01-07 16:10:12 av Nibbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag har inte påstått att jag arbetat med CGI, jag har knappt varit i kontakt med det, det finns ju andra sätt att göra samma sak på.

 

Det enda SSI-kommandot jag har haft behov är #include, men numera använder jag inte det heller eftersom jag kör ColdFusion.

 

Så länge man inte ljuger så har man väl rätt att säga vilka erfarenheter och kunskaper man har, eller?

 

Jag ger alla frihet att tolka det på sitt sätt. En del tycker det är skryt, andra tycker det är kul och vill använda mina kunskaper. Vilket man väljer är upp till var och en och jag lägger mig inte i vilket.

 

Dessutom vill jag ha din epostadress eller ICQ så vi kan diskutera utan att tråka ut de andra som läser här. Enligt reglerna måste man följa ämnet, det gör vi inte nu längre.....

 

Eh, träffad? Av vad? All kritik är positiv, även den negativa.

 

 

[inlägget ändrat 2002-01-07 16:17:39 av M Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det vi ska diskutera ?

 

Nu får du väl ta och ge dig, jag gjorde en observation om att du inte kunde nåt om ämnet trots att du utgav dig för att vara webutvecklare och massa annat, ska du starta tredje världskriget för det eller ?

 

Inte tänker jag ge dig min email inte så du kan sitta och ösa ovett ur dig.

 

Slutdiskuterat från min sida, men du lär väl fortsätta antar jag.

 

[inlägget ändrat 2002-01-07 16:21:17 av Nibbler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Jag ÄR webutvecklare, men VARFÖR måste jag kunna CGI på mina 10 fingara för det?

 

Jag använder ColdFusion och har INGET behov av CGI och kommer inte att ha det heller.

 

Jag råkade häva ur mig ett litet fel (som jag ursäktade för flera dagar sedan) och nu undrar du om jag tänker starta 3:e världskriget?

 

Du har helt rätt i att jag inte kan så mycket om CGI, men hindrar det att jag kan annat, som du inte ens har tendens till att veta något om?

 

Nä, diskussionen är slut. Jag ödslar inte mer tid på att ta emot obefogade pungsparkar från dig!

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde låta bli att få sista ordet ;-)

 

Du kanske ska låta bli att svara så kategoriskt på saker du inte vet något om ? Eller ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...