Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara flera logos i T65?


yeppe

Rekommendera Poster

Hej!

 

I tråden //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=246388 tipsade Maratonmannen om sidan http://www.esato.com/ för logos och dyl. Mkt bra sida!

 

Nu till saken. Kan jag bara spara en bakgrund åt gången på min Ericsson T65?

Finns det ingen möjlighet att spara flera bilder åt gången, när man wappar sig till Esato, för att sedan plocka fram dem senare? Eller kan man bara ha en bakgrund?

 

Det borde väl kunna sparas i menyn: "Verktyg" -> "Bilder" -> "Mina favoriter" eller "Mina bilder"?

 

Någon som vet?

 

MvH Yeppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I T 68 går det bara att spara 1 bild. Så jag tvivlar på att 65:an har större möjligheter.

I 68:an är det så att för varje ny bild man sparar ner så försvinner den tidigare.

Läste att det är möjligt koppla bild till ett telefonnummer. Kul att kunna se bilden på vem som ringer. Har du provat?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2002-01-05 15:47:05 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var det som jag misstänkte. Synd att man inte kan spara flera...

 

"Läste att det är möjligt koppla bild till ett telefonnummer. Kul att kunna se bilden på vem som ringer. Har du provat?"

 

Jag har provat koppla bilder till telefonnummer ja. Fungerar fint. Dock har jag inte bilden på den personen som ringer, även om det faktiskt skulle vara helt möjligt.

 

MvH Yeppe

 

 

[inlägget ändrat 2002-01-05 16:05:43 av yeppe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat scanna in en bild på din "idol" och spara på datorn och sedan gå till denna länk:

http://wap.sonyericssonmobile.com/

så finns möjligheten att spara egna bilder för att sen hämta till telefonen.

Jag har hämtat en "egen" bild som jag sparat där.

I 68:an kan man inte koppla bild till telefonnummer så jag gissar att 65:an har/kommer att ha större möjligheter med bilder då den vänder sig till gruppen yngre människor.

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett att man kan konvertera bilderna hos http://wap.sonyericssonmobile.com/. Har lagt upp några, men inte hämtat dem ännu :-)

 

Det ska fungera att göra "egna" bilder med hjälp av programmet "Ericsson My Pictures" som också finns på ovannämnda adress.

Jag behöver bara en datakabel! De har inte fått in dem någonstans där jag frågat ännu! De säger att de är restnoterade... :-(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför behöver du en datakabel? Tyvärr kan man inte hämta bild via sådan.

Man kan hämta hem bilder via IR eller Internet med 65:an.

Via Internet så är det den adress du skriver som du knappar in i telefonen. Men för att hämta bilder från ditt "Private gallery" måste du först registrera dig, vilket är gratis. Sen när du ska hämta bild så måste du också logga in dig via telefonen, LoginID och password. Vilket tycker jag är ganska pilligt, åtminstone i 68:an.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man använder programmet "Ericsson My Picture" i sin egen dator där hemma så kan man skapa, redigera och konvertera bilder.

För att sedan kunna exportera/imortera bilder till sin T65:a så måste man ha en datakabel.

 

Programmet finns på http://wap.sonyericssonmobile.com/LOGIC/engine/ePreview.asp?_i=125&_c=RunMaxDefault&_s=969742551&_v=max&_p=true och fungerar tydligen till T68 också vad jag kunde förstå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se där, då fick jag lära mig nåt nytt.

Men om du nu inte har nån datakabel, varför inte prova att hämta bilden via telefonen?

Background Images, T65, Upload Images, Choose an image genom att bläddra. Upload. Sen till My Gallery och där finns bilden.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju det med om det är bakgrundsbilder man vill ha.

 

Är det så att man vill ha EMS-bilder så får man ta det via "My Picture".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...