Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skapa egen server?


dennis_Eng

Rekommendera Poster

Magnus Gladh
Då tycker jag inte att operatören skall kunna ha några synpunkter på hur jag utnyttjar mina 128kbs.

 

Tja det tycker man!

 

En rolig sak med telias höjning var att man höjde priset bland annat för att folk var ju uppkopplade ständigt och tanka ner en massa filer, alltså användarna använde sin uppkoppling mer än vad telia ville.

 

Samtidigt som man gick ut i sin reklam och berättade att nu kunde man minnsan vara ständigt uppkopplad och surfa/tanka hem filer jättesnabbt.

 

Men se så fick man inte göra, då kom det en fin liten prishöjning.

 

- Magnus

----------------------------------------

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... trodde det funkade förut när jag prövade. Det funkar när jag surfar på min egen dator men inte utifrån. Då använde jag mitt interna router ip (192.168.0.4) men det fungerade inte utifrån som sagt. Då prövade jag mitt vanliga (217.215.79.17) och då står det "Object not found" när man försöker nå sidan. Kanske kan man inte sätta upp en egen server om man sitter på ett nätver eller kanske ska man göra på ett annat sätt.. någon som vet hur man ska göra??

 

__________________

Morbuzh,

the Atrocious,

Heart of a soldier,

 

[inlägget ändrat 2002-01-07 20:36:17 av Morbuzh]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste välja ditt externa ip-nummer när du confar IIS förstås. Åså förutsätter vi att det är din dator som har det där ip-numret (217.215...) å inte någon extern router eller annan dator i ditt nätverk?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min router har ip numret 192.168.0.4 och datorn som är direkt kopplad till modemet är 217.215.79.17, det ip nummer som jag fick av Bonet. Jag har prövat att använda båda men iget av dem funkar... kanske inte går att dela ut sidan på en dator på ett nätverk... eller vadå?

 

__________________

LordTabasco

Spice it up

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sprang ju iväg rätt bra den här tråden!

Skall bara runda av med följande:

Vad jag har försökt säga hela tiden är att man får nog göra bort sig rätt rejält för att bli nerstängd.I punkt 5.1 i Telias avtalstext svamlar de lite om "onormal användning", "omfattande nedladdning", "FTP-server" osv. Men faktum kvarstår, det är mest tomma ord. Inget händer.

Följer man avtalet får man ju inte ens "fritt tillhandahålla information"

...ehh..typ en enkel hemsida?

 

Ha de´

 

 

 

Fråga: Vilka är det mest synd om på nätet?

 

Svar: ...IP-stackarna förstås!!! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Du kan bara ha en site (dvs multihosting ej möjligt) och antalet samtidiga besökare är begränsat till 5 eller 10 (minns ej vilket, tyvärr).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul diskussion...tillägg från Bonets villkor gällande serveraktivitet:

 

Jag läste att man får bygga egen webserver hemma.

Är det tillåtet att låta sina vänner lägga upp hemsidor där om det inte genererar allt för mycket trafik?

- Det är inga problem så länge det inte pågår någon kommersiell verksamhet på sidorna.

 

Ni skriver i er info om ADSL att kommersiell trafik inte är tillåten inom nätet. Vad menar ni exakt med det.

- Det är öppet för tolkning från vår sida, men vi söker inte aktivt efter vad ni bygger för webbservrar och så länge vi inte får lastproblem på switcharna så kommer vi förmodligen inte göra det heller.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag läste att man får bygga egen webserver hemma.

 

jo,

det är en av de största anledningarna (förutom hastigheten) till att byta till bonet (för mig)...

 

Men jag är fast i kabel-träsket :(

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2002-01-08 15:09:36 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet vart man kan ladda hem nåt bra program om webutdelning??

 

__________________

LordTabasco

Spice it up

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...