Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Systray

|anders|

Recommended Posts

Hur kommer jag åt ett program som minimeras till systray direkt efter uppstart? Jag har inte mus.

MvH

Anders

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

A computer lets you make more mistakes faster than any invention in human history, with the possible exceptions of handguns and tequila.

- Mitch Rathcliffe

Hmmmmm...Skaffa en mus!

Vad är det för typ av program?

Hur menar du med minimeras till systray?

Du måste kunna hitta det via startmenyn och program

Programmet heter WinVNC, ett igenltigen ganska osäkert sätt att fjärradministrera datorer. (men säkerhet är inte viktigt då jag kör detta på ett separerat lan)

Detta just för att slippa koppla in en driva med möss och tangentbord. (ja, jag är för snål för att köpa en ps/2 switch)

Alltså, när jag kör programmet hoppar det ned i SysTray och där kommer man ju inte åt det.

Mitt ursprungliga problem är nu löst, man kunde konfigurera programmet med växlar vid uppstart, men jag skulle ändå vilja veta om man kan komma åt saker i systray utan mus.

---

Anders

[inlägget ändrat 2002-01-04 10:32:50 av | anders |]

Hej! Om du först trycker ctrl+esc sen esc sen tabb 1 eller2 ggr så är du på systraen.

/Jonas

Ah, tre gånger till och med..

Tack så hemskt mycket för hjälpen!

MvH

Anders

.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.:.

A computer lets you make more mistakes faster than any invention in human history, with the possible exceptions of handguns and tequila.

- Mitch

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...