Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Igen...


Mårtimer

Rekommendera Poster

Hej!

Sorry att jag skriver en fråga som förmodligen skrivits 100 gånger förut men jag hoppas det finns nån vänlig själ som låter mig slippa rota igenom hela forumet efter svar.

 

Hur vet man om ens grafikkort har TV-UT? (Jag har Geforce2 GTS 32MB) Och är det i bildskärmsporten man ska plugga in kablarna?

 

Tacksam för svar

 

/En nybörjare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då finns det en liten rund kontakt med 4 små hål i, en sk Mini-DIN, ELLER så finns den en runt kontakt med ett stort hål i (Video-out).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter det någon rund kontakt bredvid VGA-utgången? Alltså där du kopplar skärmen? Gör det det har du förmodligen TV-ut. Antingen är kontakten av typ RCA-composite (ser ut som kontakterna bakpå en förstärkare där man kopplar in CD: osv) eller så är den av typ SVHS, en rund kontakt med fem (tror jag iaf) små hål i.

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Tillfälligt nere

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

tack för svaren! till min besvikelse hittar jag ingen annan utgång än den för bildskärmen...då har jag inte TV-ut eller?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

Du KAN visserligen sätta en adapter för att konvertera VGA-signalen till Videosignal, men jag rekomenderar det inte.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, ok...jävla skit. Jag som hade värsta planerna på att bygga DVD imperium här hemma...får gå och titta på ett Geforce3 kanske...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jo iofs...men det är ju roligt att hålla på å trixa...då kan man njuta när allt blir perfekt, även om det kan ta sin lilla tid. Fast det blir nog enklast att tjata på farsan om en "rktig" DVD ändå.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång i tiden fipplade jag också med allting och visst var det kul, men varför uppfinna hjulet? Det finns burkar som är avsedda för ändamålet och som fungerar utan strul!

 

Ska man räkna arbetstiden du lägger ner på att fippla, så är en DVD spelare svinbillig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man räkna arbetstiden du lägger ner på att fippla, så är en DVD spelare svinbillig.

 

1495 kr på Siba(konstigt märke, men funkar säkert). Och då slipper datorn bli upptagen.

 

 

/PaleRider

SOM ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT 2002 !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt det jag menar!

Det är billigare att köpa en riktigt DVD än att fippla i 20 timmar med den i datorn och få ut bilden på TV.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en liknande lågpris-DVD förut, det var ingen höjdare :( Dom mest irriterande grejerna var att den kunde krascha helt plötsligt och ljudet blev mer och mer osynkat ju längre in i filmen man kom.

 

Jag tror den bestod av ett DVD-kit, samma som till en dator, sittandes på någon enkel hårdvara. Har för mig märket hette Monyka eller nåt sånt...

 

Ska jag köpa en DVD nu, blir det nog av känt märke :)

 

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Tillfälligt nere

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så farligt är det väl ändå inte att köra från datorn?

 

Det är ju inte direkt jobbigt såfort man kopplat det, bara stoppa in skivan och trycka ev. snabbkommando för TV-out och så är det fädigt, har man en trådlös mus så blir det ju ännu skönare. 1500 kr vs 20 timmar? dessutom borde det inte ta 20 timmar om det inte strular, men det kan ju hända att det gör det.

 

Beror ju på hur ofta man tittar på DVD och hur många datorintresserade man har i familjen, i mitt fall så finns det inget behov av att använda datorn då DVDn körs (inte den datorn i alla fall).

 

Tjoff

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var det jag försökte säja :)

 

Det är bättre (billigare?) att köra från datorn än att köpa nån stationär crap-DVD... Ska man köpa en stationär DVD är det lika bra att lägga ut lite mer pengar på en bra spelare.

 

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Tillfälligt nere

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har man datorn i samma rum som TV'n så är det ganske enkelt, men ska man bära upp TV'n eller bära ner datorn, då är det inte kul längre....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man köpa en stationär DVD är det lika bra att lägga ut lite mer pengar på en bra spelare.

 

Det är bra att du poängterar den saken, har själv ingen erfarenhet av billiga stationära DVD, noterade bara att dom var just billiga.

 

På hårdvarusiter på nätet är tydligen Sonys DVD spelare vedertagna som dom bästa, och används oftast som jämförelse med datordito.

 

 

/PaleRider

SOM ÖNSKAR ALLA ETT GOTT NYTT 2002 !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SONY brukar borga för bra produkter så deras DVD-spelare är nog inget undantag :)

 

Fördelen med vissa lågpris-DVD är att dom är packade med funktioner. Den jag hade klarade av VCD, mp3, DVD (duh), CD, CD-R... Och så kunde man flasha om den med egen bakgrundsbild och sånt. Nackdelen är att uppspelningen av filmer är ganska usel, så den fyller liksom inte sitt huvudsyfte något vidare :)

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Tillfälligt nere

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...