Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återkommande frågor


Monshi

Rekommendera Poster

Varje period har sina frågor.

 

Just nu är det populärt att skaffa bedband och koppla upp flera dator via samma lina och att ladda hem filmer och visa upp dem på sin TV. Säkert kommer det ändras inom en inte alltför lång framtid.

 

 

De frågor jag nämnt ovan är frågor som framförallt nya användare ställer som första och/eller andra fråga. Vore det inte enkelt för Eforum att informera dem om att dessa frågor tas upp oerhört ofta, att det finns fullgoda svar för nästan varje utrustning/problem som kan uppstå.

 

ex.v. vid registrering eller information som dyker upp när de ska till att skriva sitt första inlägg. Där ge exempel på bra sökord, eller på att de ska titta på historiken i berört forum. Kanske ge länk till vettiga trådar som de kan läsa innan de ställer sin fråga.

 

Ta upp två eller tre vanliga frågeställningar och skona de trogna användarna från otroligt enformiga frågor som man ibland svarar på men ibland snäser av lite ilskt och kanske skrämmer bort nya användare.

Vilka frågor som tas upp ändras lämpligen med tiden.

 

Detta i väntan på den mycket omtalade FAQen. Men även när den finns kan det vara lämpligt att direktlänka till de för tillfället mest brinnande frågorna.

 

En annan metod kanske:

Ge oss en möjlighet att spara ett par standardsvar som enkelt kan inkluderas.

 

Nä, SUCK vad jag är trött på "SvartVit Bild", "dela adsl". Fast det är klart, jag läser forumet och svara på frågorna helt frivilligt.

 

/T

 

[inlägget ändrat 2001-12-30 23:23:48 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag instämmer, har inte vart här så mycket den senaste tiden, anledingen är simpel, det är inte så mycket roligt att läsa just nu på Eforum, mest "tv-ut" och "dela adsl" precis som du säger ...

 

Någon som kan upplysa mig om vart tjatet om F.A.Q tog vägen, eller rättare sagt vad som sagts.. blir det något ?

 

En annan metod kanske:

Ge oss en möjlighet att spara ett par standardsvar som enkelt kan inkluderas.

Skrev ett mail till Simon om det en gång, men smart som jag är så skickade jag aldrig mailet och det föll i glömska ... så nu säger jag ... "Ja, Det vill vi ha !!!"

 

Don't Underestimate The Power Of Esuk ...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon har väl ledigt nu, men jag utgår från att han läser detta forum och fäster lika stor vikt vid inläggen som vid e-post.

 

Jag publicerar hellre mina åsikter här då de kan bemötas av andra användare och vidareutvecklas.

 

Skrev ett mail till Simon om det en gång, men smart som jag är så skickade jag aldrig mailet

men har du sparat det?

 

Annars måste jag säga att det är ett trevligt forum där jag lärt mig en del om datorers egenskaper och fått en hel bra länkar till andra kunskapsbanker.

 

Något kan vara bra, men kan alltid göras bättre.

 

/T

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...