Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur tar man bort start-pipet?


ThomasJedenfelt

Rekommendera Poster

Fönstret Egenskaper för Multimedia som du visar och fliken Ljud, Vad finns under Avancerade Egenskaper?

Fönstret Egenskaper för Creative Sound Blaster... och väljer fliken Inställningar, vad finns där under?

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasJedenfelt

Tacksam för din hjälp.

 

Men, jag tycker att vår tråd/ämne är lite besvärligt att kommunicera via detta forum.

 

Jag föreslår att vi chattar, vad tycker du?

 

Alternativ:

1. Passagen Chat

2. Yahoo! Messenger (om du har Y! konto)

3. Om du själv har nåt förslag

 

Om inte, så jobbar jag på en ny bild.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu aldrig chattat och har ingen aning hur man gör. Har inget konto hos någon av dina förslag.

Har du mail kan jag skicka över en bild hur fönstret där du väljer: PC Speaker av, ser ut.

Prova med den bild du håller på med.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasJedenfelt

Bilden för 'Multimedia' fliken 'Ljud' och knappen 'Avancerade Egenskaper' finns längst ned till höger. Visas med en bild av en dator och högtalare.

http://hem.passagen.se/thjj/folder/ljud.gif

 

Här är bilden för..

Kontrollpanelen -> System -> Enhetshanteraren -> Egenskaper för Creative Sound Blaster -> Inställningar

http://hem.passagen.se/thjj/folder/blast_installning.gif

 

Tackar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör kanske inte hit, men din länk funkar inte

http://hem.passagen.se/thjj/folder/ljud.gif

 

Får upp en sida med följande text:

Tyvärr!



Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar: 

* Den angivna adressen är felaktig. Kontrollera stavningen och försök igen. 


* Sidan är inte tillgänglig för tillfället eftersom medlemmen uppdaterar sidan. Försök igen senare. 


* Sidan existerar inte längre på denna server.

 

En som följt denna tråd med nyfikenhet.

 

 

/Milkman

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Nordlander

Följande har skapats av Maratonmannen, därför ska han få all cred för det: http://www.geocities.com/tomtejan/ljud.doc bildanvisningar för att stänga av pipet. Funkar för mig...

 

Av någon anledning så fungerar det inte såå bra att klicka på länken. Pröva att kopiera adressen och klistra in i adressfönstret istället.

[inlägget ändrat 2001-12-30 17:08:23 av Conio]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Milkman, det funkade heller inte för mig med länken härifrån E-forum, utan jag gick till adressen via mitt mail. Får alltid ett meddelande till mailen då någon gör ett inlägg i mina trådar.

Se inlägg nr 33 av Conio i denna tråd. Vi löste det.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasJedenfelt

Hej Milkman,

 

Länken i forumet funkerar för mig.

 

Pröva att kopiera URI:n och klistra in den i adressfältet.

 

Thomas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite off-topic, men varför funkar det inte att klicka direkt på länken?

Är det för att Passagen kollar Referer eller vad det heter och bestämmer sig för att kapa alla externa sådana vid fotknölarna?

Det kan ju käka en del bandbredd när man slänger upp en direktlänk men såå himla drastiska metoder skall väl ändå inte behövas..?

 

/A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasJedenfelt

Jag testade att bocka för PC Speaker (Pc-hgtl) i Volymkontrollen.

 

Det fungerade inte. Skärmhögtalarna piper ändå.

 

Troligtvis därför att start-pipet genereras av BIOS (POST, Power On Self Test) och inte av operativsystemet, i mitt fall Win98se.

 

Om någon kommer på hur/om man kan ta bort start-pipet 'från' skärmhögtalarna får ni gärna posta ett meddelande.

 

Pipet från datorn (lådan/burken) får man väl stå ut med. Det låter iallafall inte lika högt som skärmhögtalarna.

 

Tack alla för hjälpen.

Tack Maratonmannen för Word-dokumentet.

 

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om någon kommer på hur/om man kan ta bort start-pipet 'från' skärmhögtalarna får ni gärna posta ett meddelande.

 

Kan fortfarande vara en kabel direkt till ljudkortet.... om du kan svara på vad det är för dator och ljudkort samt hur gammalt allt är blir det enklare att uppskatta troligheten att så är fallet?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ThomasJedenfelt

Min PC heter Tulip Vision Line, 233MHz med Intel MMX (Pentium II). Jag vet inte hur gammal den är, minst 3 år tror jag. Men du verkar kunnig och kanske kan lista ut åldern med 233MHz.

 

Om det gäller att koppla om kablar är jag inte så duktig. Den erfarenhet jag har är att ha bytt CPU-fläkt, satt in RAM, misslyckats med att hitta CDROM kablen samt dammsugit innanmätet ;)

 

Det är förmodligen inte så svårt att koppla kablar. Det gäller ju bara att hitta kabeln och var den ska sitta.

 

Tackar

Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provade att göra som ThomasJedefelt skrev, Högerklick Kopiera genväg & klistra in genväg i adress fältet.

Då funkade länken, "varför göra det enkelt när man kan krångla till det?"

Var det visst någon som sa :-)

 

Håller med Anp, finns det en länk skall man kunna klicka på den och komma dit direkt utan en massa bökande :-(

 

En som tycker om att dator lådan piper vid start men inte gillar att WinME/SB Live får fnatt ibland och VRÅLAR åt mig.

 

/Milkman

 

Gott Nytt År 2002 på er alla.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...