Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkar och "referrer"


Gurra4

Rekommendera Poster

Finns det något sätt jag kan utforma länkarna på min hemsida, så att min hemsida inte registreras som "referrer" hos sajten som jag länkar till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

©¤¶¥¢ª†

Kan du förklara lite närmare, så kanske jag kan hjälpa till...

 

 

 

 

 

- A mind is not always fucked up!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag kan det inte så ingående men...

En webbserver kan begära från webbläsaren vilken sida som länkade till servern/sidan ifråga (går under beteckningen "referrer").

Det jag undrar är om jag kan så att säga utforma länkarna på min hemsida (de som hänvisar till andra siter) så att denna funktion sätts ur spel. Kanske kan man använda javascript? Denna funktion är ju trots allt enbart beroende av att webbläsarprogrammet utför detta, alltså svarar på serverns fråga om vilken site som länkade.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du länkar med target="_blank" blir surfarens "history" tom och då borde ju även document.referrer bli tom.

Med ASP och PHP går det att få fram IP-nummer på surfaren men jag tror inte man kan se att surfaren kommer från din sida.

 

 

---------------------------------

http://www.elektroteknik.net

---------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så skickas ingen referrer om man hoppar till sidan genom att låta ett javascript sätta en ny location eller öppna ett fönster.

 

Fast det är lite trist attityd att inte förse den du länkar till med info om varifrån besökarna kommer.

 

/F

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...