Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Ändra IRQ i XP?

Frazze

Recommended Posts

Jag har både grafik och ljud på IRQ 11. Jag vill testa att lägga ljudet på IRQ 9 istället, som är ledig. Är det nån som kan ge mig tips hur man gör?

Hälsn, Rob

Varför vill du byta IRQ, är det något problem just nu? Har själv varit inne på samma linje, men förstår nu bättre. Läs denna tråd:

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=242653

Tipps: Använd sökfunktionen. Den är alldeles utmärkt.

Voodoo chile (slight return)

Har ett litet tips..... har byggt en del burkar i mina dagar... AGP-port och PCI-port närmast under delar nästan alltid IRQ, sedan kommer 1 PCI som inte delar IRQ med något. Sedan kommer en delad igen.... efter detta varierar det dock något mellan olika moderkort, men en regel som jag alltid försöker använda mig av är att om plats finnes ska man lämna pci-porten direkt under AGP-porten tom. Sedan väljer jag att sätta nätverkskort eftersom jag anser att sånt som arbetar under "tryck" samtidigt bör i den mån det går ha eget irq..... Nästa prioritering är ljudkort... för mig iallafall (Man e ju en gamer :-)).... Men.... som jag säger detta ger mig ett smärtfritt liv....

Ta reda på vilka kortplatser som delar IRQ på just ditt MB...

Men som sagt ... ingen regel utan undantag... Lovar inget...

Jo, just det.... om du inte använder båda COM-portarna.. så stäng av en så frigör du ytterligare ett IRQ osv. osv.

Hoppas att du blev lite klokare...

//Rosen :-)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...