Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna fönster


Stoffe eskimå

Rekommendera Poster

Stoffe eskimå

Hej!

 

Jag har lite bekymmer med Internet Explorer. Jag använde den version som följde med Telia ADSL, tror det var 5.01. Det var ingen skillnad på den jämfört med andra, men så en dag så gick det inte att öppna nya fönster. Ctrl+N gick fint. Men alltså länkar där länken öppnas i ett nytt fönster gick inte. Den öppnade ett nytt fönster men på den där blå saken där upp stod det bara IE_Window_Title. Sen hände inget mer. Samma sak när det är popupfönster. Eforum verkar ha löst det. Men på de flesta andra kommer jag helt enkelt inte in. Då måste jag ta "bakvägen" alltså gå in i html-koderna och lista ut adressen, vilket är mycket irriterande och tidskrävande. Jag testade att byta till IE6 men det hjälpte inte. Kör med Windows 98 på en HP.

Skulle någon kunna hjälpa mig med detta?

Tackar på förhand och önskar en God Jul!

 

MVH Kristoffer Källström

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Kristoffer Källström!

 

Har du RäddningsCD eller dyligt till datorn så är det väl nästan enklast att installera om allt.

 

Använd webbläsaren som finns istället för att köra Telias programvaror. Jag tyckte själv att det var struligt att behöva installera en webbläsare ytterligare en gång när man redan har en som fungerar.

 

Har själv Comhems internet Cable. Installerade deras programvara första gången, men gör det inte mera. Det går lika bra utan :)

 

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Kristoffer Källström!

 

Webbläsaren är det du ska installera om, fast är det enklare sagt än gjort. Plocka bort webbläsaren du installerade från Telia och återinstallera den du hade från början.

 

Du skrev att: Jag testade att byta till IE6 men det hjälpte inte. Då blir det till att installera om hela OS:et i datorn.

 

Vad som hänt vet jag inte, men uppenbarligen har det blivit något strul när du inte får upp nya fönster när du klickar på länkar. Jag råkade själv ut för att inte kunna ändra startsida efter att ha installerat Telias programvaror. Rådet var att installera om webbläsaren. Det slutade med att jag fick installera om allt från början.

 

Om inte någon annan har någon annan råd?

 

--

/Stefan.E

 

En dator är en apparat som kan åstadkomma saker väldigt snabbt - som att göra dig ursinnig till exempel

 

[inlägget ändrat 2001-12-25 10:15:53 av Stefan.E]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Du har säkert löst problemet nu, men om inte så testa det här:

 

1. Click Start, and then click Run.

 

2. In the Open box, type regsvr32 actxprxy.dll.

 

3. Click OK, and then click OK again when you receive the following message:

DllRegisterServer in actxprxy.dll succeeded.

 

4. Click Start, and then click Run.

 

5. In the Open box, type regsvr32 shdocvw.dll.

 

6. Click OK, and then click OK again when you receive the following message:

DllRegisterServer in shdocvw.dll succeeded.

 

7. Shut down and restart your computer.

 

Det funkade för mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...