Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Microsoft


Laird

Rekommendera Poster

Har sedan jag bytte till nytt moderkort SY-Dragon fått ett problem med microsofts spel ljudet funkar men musiken hörs inte alls eller hackar något förfärligt, spel från andra tillverkare påverkas inte alls utan funkar utmärkt.Har uppdaterat ljud och grafik drivrutiner, direktx och spelen utan att det fixar sig. Någon som vet på råd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som något som bara kan lösas av andra s-y användare i ex. ett Soyo forum, STFW alltså - finns säkert långa trådar om Dragon, eftersom det fått fin kritik över hela världen och måste ha sålt oerhört bra. Om ingen där haft ditt problem, är det väl bara att posta din fråga där istället ?

 

(Om du inte slarvat med inkopling av cdljudkabeln till moderkortet/ljudkortet eller har taskiga drivrutiner till dessa ? Dom andra spelen kanske har lagt ljudfilerna på HDD:n, därför kabeln bara skulle behövas i MS-fallet ? Senaste "VIA 4in1" brukar vara bra att ha oxå, men bara en sån sak att alla andra spel fungerar ok ?!? Det gör knappast saken lättare...)

 

[inlägget ändrat 2001-12-22 19:50:48 av PaleRider]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej PaleRider

Har alla dom senaste Via 4in1 rutinerna.Cd spelaren funkar utmärkt det gör även dom låtar jag har liggandes på hårddisken och spel från andra än microsoft funkar vare sig ljudet ligger på cd eller hårddisk.Ska kolla om jag hittar nått forum.Det var ett bra tips om moderkort du gav trots att jag har samma processor så har dom flesta program fått en puff och grafiken flyter bättre.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...