Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lyckad o/c Celeron 450a?


perl

Rekommendera Poster

Hej,

Har överklockat till 4,5 x 103 Mhz ("turbo"-läge på Abit BH6) och datorn går fint med Win-98, när jag läser av temp på moderkortet är den 31 grader, processorn känns knappt ljummen. Verkar vara alltför bra för att vara sant!

Så därför, hur "stresstestar" jag den på bästa sätt? Provade att köra MS Motocycle madness (spel) som kraschade, samma sak med Wintune98 i grafiktest (3D), vet ej om det beror på o/c eller dålig 3D-drivrutin till Mystique 220. Tacksam för tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shinden Sôsa

Stresstesta? Hmm... Du vill verkligen få din dator att hänga sig.. :D

Det bästa sättet är ju att köra många minneskrävande program samtidigt.

Om du har följande program så öppna dom i följande ordning:

Adobe Photoshop (öppna en stor bild gärna bmp eller jpg), Winamp (spela upp en mp3låt), Netscape (gå in på en Javachat).

Nu vet jag ju inte hur mycket minne du har så att det här kanske räcker annars kan du låta ett 3Dspel vara igång i bakgrunden. Se också till att du har max upplösning på skärmen och max antal färger. Välj sedan en väldigt stor bakgrundsbild som du har över hela skärmen..

Då vill jag lova att det kommer att gå seeeeegt.. Det är viktigt att du öppnar programen i den ordning som jar har skrivit...

 

/Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Isaksson

Om du har Quake2 kan du låta introt stå och snurra. Det är tydligen rätt krävande. Men det har jag bara hört någonstans så jag har ingen egen erfarenhet. Men den Cel 300A jag körde i 103*4,5 fungerade utan problem och låg runt 35 grader. Jag utgår från att du har locket på lådan?

 

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...