Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

låsning vid omstart


Peter

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en PII 350 med ATX moderkort och windows 98.

Varje gång jag startar om datorn så låser den sig och det går inte att stänga av datorn heller, då måste ta ut sladden från el-uttaget.

 

Jag undrar om det är någon som vet vad det beror på?

Kan man ta bort ATX över huvud taget?

 

Jag har gjort följande,

Jag installerade bara win98 för att testa ifall det är något annat program som krånglar.

Jag bytte ut strömförsörningen i datorn men det hjälpte inte heller.

 

Snälla hjälp mig.

MVH

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Sundberg

Testa att plocka ur alla instickskort du har i datorn, förutom grafikkort, och testa. Om det inte funkar så får du väl vända dig till stället där du köpte burken.

 

/Mart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Klas Karlsson

När en burk är w95 kompatibel brukar den ändå gå att stänga av om man håller inne knappen ett antal sekunder.

 

Vad beträffar låsningen kan det vara hårddisken (SCSI???) eller någon annan hårdvarukonflikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

Jag har haft ett liknande problem med Win98 i 4 månader. När jag startar datorn brukar bara timglaset komma upp. Då måste man starta om datorn uppåt en 8 gånger innan man kommer in i Windows. Ibland går det dock på direkten. Jag har prövat och formaterat datorn två gånger. Andra gången installerade jag Win98 2nd edition och Office 2000 och tänkte att det skulle hjälpa (tid. office 97), men icke. Lämnade till och med in den till affären, Office One data, som formaterade om den. Inte heller de lyckades.

Pratade med en annan datorbutik som också trodde att kunde vara hårddisken (IDE, Fujitsu).

Innan problemen dök upp i december hade den funkat (nästan) felfritt i ett halvår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...