Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Addera tim+min i EXCEL


Avicii

Rekommendera Poster

Jag vill autosummera mina arbetskamraters (och även min) tim-och-minuttid per månad. Vilket format ska jag ha på cellerna? Jag plockar ut månatliga listor där tiden står specad, t.ex. 172:34, nästa månad kanske 163:51. Dessa värden vill jag alltså lägga in i ett Excel-blad. Inga decimaler, utan exakta timmar och minuter som sedan ska autosummeras.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2001-12-18 20:38:12 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Enklast är att du först formaterar celler med tidsformatet [tt]:mm.

 

Välj kommandot Format | Celler och kategori "Anpassade".

 

Därefter är det "bara" att summera tiderna utan speciellt tidsformatering.

 

För mer tips mm om tid se min webbplats: http://www.xldennis.com'>http://www.xldennis.com

och sektionen tidskalkylering.

 

Mvh

Dennis

http://www.xldennis.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar!

Jag hade redan varit till Format Celler och Anpassade, men jag förstod inte att jag kunde göra eget format. Så det blev tim, min och sek. Men jag ville bara ha tim och min. Efter att ha gått fram och tillbaka mellan din site och Excel några gånger så förstod jag hur jag skulle göra. Nu är det precis som jag ville ha det.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...