Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Avicii

Addera tim+min i EXCEL

Rekommendera Poster

Avicii

Jag vill autosummera mina arbetskamraters (och även min) tim-och-minuttid per månad. Vilket format ska jag ha på cellerna? Jag plockar ut månatliga listor där tiden står specad, t.ex. 172:34, nästa månad kanske 163:51. Dessa värden vill jag alltså lägga in i ett Excel-blad. Inga decimaler, utan exakta timmar och minuter som sedan ska autosummeras.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2001-12-18 20:38:12 av Maratonmannen]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
XL-Dennis

Hej,

 

Enklast är att du först formaterar celler med tidsformatet [tt]:mm.

 

Välj kommandot Format | Celler och kategori "Anpassade".

 

Därefter är det "bara" att summera tiderna utan speciellt tidsformatering.

 

För mer tips mm om tid se min webbplats: http://www.xldennis.com'>http://www.xldennis.com

och sektionen tidskalkylering.

 

Mvh

Dennis

http://www.xldennis.com

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Avicii

Jag tackar!

Jag hade redan varit till Format Celler och Anpassade, men jag förstod inte att jag kunde göra eget format. Så det blev tim, min och sek. Men jag ville bara ha tim och min. Efter att ha gått fram och tillbaka mellan din site och Excel några gånger så förstod jag hur jag skulle göra. Nu är det precis som jag ville ha det.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu



×
×
  • Skapa nytt...