Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SB live problem...???


Eminos

Rekommendera Poster

När jag spelar mp3or i Winamp och samtidigt gör något lite MER krävande typ kopierar filer lr liknande, så börjar det knastra i ljudet, det slutar direkt när jag har slutat med kopieringen...vad kan detta bero på och hur fixar jag det...???

 

Jag installerade nån patch som jag läste om på sweclockers, men jag är inte 100 på om det vad då det började...

 

OS: WinXP

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade själv samma problem tills jag uppdaterade till xp-snälla liveware: http://weyland.dnsalias.com/Wdmdrv.zip

 

Någon klyftig tjomme postade en länk till dessa på creatives sidor, orkar inte leta själv så varsågod igen isf.. ;)

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar så mycket, det är så skönt när man får så snabba svar asså, hoppas det funkar bara, ska prova när jag laddat det...:-(...kör modem...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade detta, men det hjälpte inte ett dugg...jag har oxå provat att byta iqr (genom att stänga av irq 5 i BIOS, så bytte ljudkortet i windows irq till 11)...det hjälpte dom inte heller...

 

Så nu undrar hur man byter irq direkt i windows, man kan inte göra det i enhetshanteraren...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du har någon fysisk störfaktor, typ en hd-kabel som ligger för nära ljudkortet osv?

 

Annars så är det helt enkelt så att du inte kan byta den virtuella IRQ som windows tilldelat ljudkortet. Skulle väl vilja påstå att det i 99.5% av fallen inte skulle hjälpa dig att göra det heller...

 

Är du riktigt aggressiv kan du juh avinstallera stödet för ACPI och därmed få börja strula med riktiga IRQer i Windows istället - då kan du mixtra och dona hur mycket du vill, om du tror det hjälper ;)

 

Observera att du inte senare kan ominstallera ACPI-stödet utan att installera om operativsystemet.

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då skippar jag IRQ, jag ska kolla upp det där med HD-kabel...annars har du några andra tips på vad det skulle kunna vara???

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste precis lite på sweclockers forum om att det är flera som har fått problem EFTER att de installerat den där patchen, jag ska prova att ominstallera drivrutinerna, så får vi se om det funkar...

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att du flyttat något annat kort? Så var det för mig. Flyttade nätverkskortet, vilket visade sig påverka bl.a. ljudkortet. Efter att ha läst moderkortsmanualen så fann jag att nätverkskortet hade sin defaulta slot. Så jag flyttade tillbaka det och då löstes mina ljudkortsproblem.

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, jag har inte flyttat något, men jag löste problemet på ett mycket enkelt sätt...jag AVinstallerade patchen...:-)...det var inte svårare än så...tack för mej

 

/Eminos

--------------------------------

AMD 1200@1333 - 256 MB SDRAM

IBM 60GXP 40 gig - ASUS V7100 GeForce 2mx 32 MB

SB Live 5.1 Platinum - Samsung SyncMaster 755df (17")

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

"Det är inte så att du har någon fysisk störfaktor, typ en hd-kabel som ligger för nära ljudkortet osv?"

 

Hade detta problem själv och det var mycket riktigt en kabel som var för nära ljudkortet. Tack för hjälpen, jag hade provat i princip allt jag kunde tänka mig men att en kabel som inte används hade sådan effekt visste jag faktiskt inte.

 

 

/Azagthoth

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...