Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Språkblandning på win2k adv server


saflund

Rekommendera Poster

Tjena jag håller på med ett litet företagsnätverk och undrar om ni nätverkare vet om det är lugnt att köra tex engelskt Exchange 2000 eller SQL på en svensk advanced server.

 

Finns det några effektivitets, stabilitets skäl till att man helst ska köra samma språk på alla server apps?

 

Tack på för hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Ha som tumregel att alltid ha engelska operativ på servrar. Detta beroende på att servicepack och patchar alltid kommer först på engelska.

 

Sedan att blanda svenskt operativ med engelsk exchange...? Jag ryser... ingenting jag skulle göra även om det rent teoretiskt möjligen skulle fungera (jag har faktiskt ingen aning) men jag skulle inte sätta upp det beroende på Exchanges integration med AD.

 

Nej, kör engelska (operativ, epostsystem och applikationer med mera) på servrar och svenska på klienter.

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Micke till 100%, man ska undvika att blanda språken.

 

Gällande Exchange bör du tänka till 2 gånger innan du köper ditt media. Det är inte möjligt att installera en engelsk version av Exchange på ett svenskt operativ, däremot är det fullt möjligt att installera en svensk Exchange på ett engelskt operativ

 

 

\Martina

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...