Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Programkörning på NT-server


Griffin 2002

Rekommendera Poster

Hej !

 

Någon som skulle vilja hjälpa mig med en sak...

Jag skulle vilja ha en liten programsnutt (batchfil) som körs på en NT4 server på ett speciellt datum. Några idéer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ett jobb som går en gång och sedan försvinner...

 

Jobbet skall utföras en gång och då på en speciell dag.. fixar man det med schemaläggaren?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, eller också räknar du ut och definierar du hur många sekunder din batfil skall vänta innan den kommer förbi ett visst steg. Olika lösningar på det finns här:

http://www.robvanderwoude.com/wait.html

Men jag skulle nog hellre använda schemalagda aktiviteter.

 

;-P

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en dubbelpost, men läs och förstå varför:

 

Nu blir man nyfiken. Tre olika trådar från signaturer med bara en siffra på slutet som skiljer dem åt handlar om samma sak:

 

Hur döljer jag ett program som ligger och väntar på exekvering i dels W2K klient och dels på en NT server. Det skall dessutom bara gå en gång(!)

 

Det är nog inget vanligt litet skämt som planeras, eller?

 

Själv skulle jag nog inte rekommendera panelen att hjälpa Zenobia förrän syftet med det hela är klarlagt.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=242309

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=242305

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=242350

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Svar till alla som läst denna tråden.

 

Bara för att man ställer en fråga som är ovanlig innebär det knappast att man automatiskt är ute och hittar på något bus.

 

Vem har sagt att jag över huvudtaget skall köra något jobb på någon annans dator?

 

Och om så nu var fallet så kanske jag arbetar på ett företag med en mängd olika datorer/"siter"/administratörer där den ena inte vet vad den andra gör. Blir jobbet osynligt så är ingen heller där och pillar.

 

Att jag postat under olika "namn" kan enkelt förklaras med olika datorer där jag har automatisk inloggning i IDGs-webplats.

 

Anledningen till att jag postat i två olika grupper "Programmering" och "NT - 2000 bla..." är att jag med det troligtvis når fram till två olika typer av människor. Nämligen PROGRAMMERARE och ADMINISTRATÖRER. I detta ser jag inget onaturligt.

 

Ville jag dölja mina spår så hade jag knappast använt ett ovanligt namn som ZENOBIA och endast lagt till en siffra.

Dessutom hade jag troligtvis postat mina inlägg i en utlänsk tjänst.

 

Är det någon som fortfarande har synpunkter / åsikter kan ni maila mig direkt till zenobia@home.se så besparas övriga människor denna nivå av frågor.

 

Slutligen,

 

Tack alla ni som svarat på frågorna.

 

 

Mikael

 

(jo jag heter faktiskt Mikael)

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Måste dessutom tillägga...

 

Om jag nu skulle vilja dölja detta så skulle jag knappast posta något som zenobia3 och sedan svara med signaturen zenobia1 i samma tråd?

 

Windows 2000 vet jag inte ens var jag har nämt i dessa trådar?!

 

 

 

 

Mikael

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det hela går ut på vet jag inte och bryr mig inte direkt heller - ni verkar ha haft roligt hursomhelst ;)

 

Men,

 

Anledningen till att jag postat i två olika grupper...

 

Nej, korspostning är korspostning - därmed basta. Irriterar, upprör och ger definitivt lägre kvalitet på svaren. Finns inget försvar till en korspostning på eforum ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...