Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vart vänder man sig om ngn utfört name-napping?


Per S

Rekommendera Poster

I Sverige? I USA?

En av mina brevvänner i USA håller på att få sitt goda namn förstört, pga att en annan person har namngett flera av sina (porr-)sajter med benämningar, som till förvillelse liknar min väns sajt. Min vän har dessutom fått sin sajt hackad med dolda länkar och destruktiva JAVA-scripts.

Den andra personen är en känd Channeler och har hitintills lyckats blockera all försök att komma till rätta med problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaaa... Det är det som är det fina med internet. Om personen inte bor i sverige är det svårt och dyrt. Det ni får göra är att dra upp ett civilrättsfall i det land där mannen bor/verkar. Det är dyrt och det kan vara svårt/omöjligt att vinna beroende på hur bevisbördan/lagstiftningen ser ut där. Att han fått sin sajt hackad kan han ju vända sig till sin webhost och påpeka så får de se över sin säkerhet. Det är inte längre svårt att skydda sig mot dylika attacker.

 

Kan ni bevisa något i form av hackning och det är samma person som utnyttjar namnet så är det nog bajslätt att nå en förlikning med rätt advokat.

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är ett destruktivt javascript?

 

Skriv in följande adress i webbläsaren

 

javascript:window.open(window.location)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...