Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Bredbandsbolaget

Eric4

Recommended Posts

Jag kanske snart får Bredbandsbolaget, och undrar vilken hastighet man kommer upp med det när man laddar ner någontting från internet, tex en laglig mp3 låt eller något?

Det hänger helt och hållet på servern i andra änden (+all kommunikationsutrustning däremellan förstås..). Vissa siter ger t ex bara 50Kbit till varje anslutning men du kan ju öppna 2,3 eller flera, a 50Kb/st.

Mitt bästa är en 80Mbyte programfil på 90 sekunder..

Hej,

jag har haft BBB i två månader nu och brukar tanka ner filer runt 1mb/s! Förutsatt att uppkopplingen man laddar ifrån är lika grym förstås ;-)

/Emik

Hej!

Jag har haft Bredbandsbolaget i ett år snart och jag är helnöjd både med hastigheten och med tillförlitligheten. Mot Sunet får jag full kapacitet, dvs knappt 10 Mbit, då få personer nyttjar bredbandet i min bostadsrättsförening. Överföringar inom Bredbandsbolagets nät ligger på ca 5 Mbit och till andra leverantörer ca 3 Mbit.

Ut mot övriga internet däremot hänger det mycket på vad som finns i andra änden. Jag har aldrig upplevt att det är i min ände som det är segt.

//Clas

[inlägget ändrat 2001-12-20 11:43:17 av Clas Ericson]

Bredbandsbolagets nät ligger på ca 5 Mbit

Prövat köra mot två personer inom BBBs nät eller liknande samtidigt? Iaf här märker man främst BBBs linas fördel i att jag kan tanka i 5Mbit från någon, och köra igång ännu en nerladdning från någon annan, även den i 5Mbit utan problem... ;)

millibit var ett nytt begrepp dock.. :)

--

.Weyland

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

Prövat köra mot två personer inom BBBs nät eller liknande samtidigt?

Jo, det har jag också gjort några gånger och det är ju precis som du säger att om man startar en andra nerladdning så tappar inte den första i hastighet. Såvida inte den första redan drog 10 Mbit/s då förstås.

millibit var ett nytt begrepp dock.. :)

Nu har du nog missförstått/läst fel...

//Clas

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...