Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! plz


Prism_2k

Rekommendera Poster

Jag ska göra en ritning/skiss (i ett ritprogram och spara den bilden som en GIF eller JPG) där det framgår hur jag har planerat in hur de olika delarna i nätverket "sitter ihop". Det hårdvara som skall finnas med är ; 6 stycken stationära datorer, 2 nätverksskrivare, 2 scanners, 1 server, 1 nätnav, 1 bredbandsrouter. Och förklara smått för vad som händer.

Jag får inte till det och skall vara färdig på måndag.

Om nån orkar hjälpa mig skulle vara tacksam, skicka gärna bilden till min email prism_2k@hotmail.com

tack för hjälpen//Jonas. Karlsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

No problemas!

 

Det är ju tuffa tider nu på konsultmarknaden så jag åtar mig gärna det.

 

Säg 1-2 timmars förstudie, en halv dags ritande och 1 timmas efterbearbetnig (fixa skönhetsfel, m.m) a´ 850spänn/tim

 

OK?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

=(

det räcker med att ni förklarar hur allt skall st´å. Ritning kan jag lösa men bara jag vet hur allt skall vara på ritningen

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att döma av din fråga här och tidigare inlägg så låter det som att du pluggar...

 

Och när man pluggar så brukar man vanligen inte få uppgifter som är svårare än det som gåtts igenom... Eller?

 

/Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Kan du på något sätt visa vad du gjort men "inte fått till" så kanske vi kan hjälpa dig med vad som är fel, men om du tror att vi som kan detta ska fuska dig genom din kurs gratis så är du förbaskat naiv. Hittils har jag mest sett frågor direkt från boken från dig och inga som helst initiativ till att fundera själv.

 

Om jag var du skulle jag starta powerpoint, göra ett antal boxar som jag märker "W" för workstation "H" för hubb osv och sedan dra streck emellan. Det går inte att göra fel om du känner till vad sakerna du staplat upp är.

 

 

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...