Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cs server / clans hemsida


kofi

Rekommendera Poster

hej!!

 

Jag har två frågor som jag undrar om nån kan svara mig .....

 

1. Om man ska köra en cs server som kör hela tiden utan stop, vilken opertivsystem och datodelar (alltså processor, ram-minne ...osv) rekommenderas det??

 

2. Vi har en ny startad clan,, problemet är bara att vi inte har tid med att göra en hemsida för att kunna bli registrerade på Clan Base, finns såna här hemidor som ger gratis, snabb hemsida för clans, fattar ni??

 

tack så hemskt mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CS och HL med alla uppdateringar har gjort att spelet blivigt många gånger tyngre än förr eftersom ordet optimering måste ha gått förbi programmerarnas öron...

 

600 mzh (kanske lite mer, det va ett tag sen jag kollade på det här) med mycket i ram - skulle säga minst 512 om ni verkligen vill ha en vass server - 256 räcker kanske, men det beror på hur många som ska spela.

 

Sen det oftast dyraste och jobbigaste att få tag på är ju förstås en hyffsad internetuppkoppling...

 

Det finns färdiggjorda sidor på vissa gratis webhotel, tror till ex. att geocities har något sådant. Men jag rekommenderar inte geocities eftersom det kryllar av reklam och är supersegt.

 

Frontpage Express duger för att göra något enkelt, det går fort. Passagen.se har snabbt och gratis webhotel, med 20 mb FTP

 

Tjoff

 

[inlägget ändrat 2001-12-13 23:15:29 av tjoff]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...