Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!


Christian O

Rekommendera Poster

jag gick in på egenskaper på skrivbordet för att jag ville koppla in en teve till datorn. jag gick in på egenskaper, klickade på fliken inställningar och sedan på knappen avancerat. Där klickade jag på fliken ATI-bildskärm, och kryssade i en ruta som aktiverade tv-porten. mitt problem är att skrivbordsinställningarna måste vara inställda på 640x480, men när jag vill ändra tillbaka till 1024x768 så går det inte. Jag är mycket tacksam för hjälp!!! MVH //Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är så att skärmen måste vara i en viss upplösning så länge TV-signalen är aktiverad. Om du stänger av signalen kanske det går att ändra upplösningen. Så är det i alla fall med mitt (3 år gamla) grafikkort. Om du har ett nyare grafikkort är det förmodligen inte detta som är problemet. Prova om du vill, annars kan du invänta andra svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu ett annat grafikkort, Nvidia Geforce 3. Efter att ha klickat på knappen avancerat så klickar jag på bildskärmskort och där finns en knapp: Visa alla lägen Där finns en lista över giltiga lägen.

 

 

 

Voodoo chile (slight return)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...