Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Playstation 2

Nicke

Recommended Posts

Tjenare!

Jag undrar om det är en bra investering att köpa PS2 om man vill utnyttja DVD-spelaren? Eller är det bättre att köpa en DVD spelare och PSone? Är det någon skillnad i kvaliten vad det gäller DVD?

Hälsningar Nicke

Det är en viss skilnad i kvalité på stationär DVD och PS2.

Det är dock oftast hyrfilmer som är lite smårepiga som kan ställa till det för PS2:an. PS2:an är helt enkelt lite känsligare.

Men med tanke på att du kan spela en hel del grymma lir med en PS2 så rekomenderar jag iaf en sådan maskin. Den fungerar ju minst till 95%...

/Yeppe

Du får bättre kvalité från en del DVD spelare än från en PS2, fast frågan är om du kommer att se skillnaden i praktiken. Har själv en PS2:a och är helnöjd med kvaliten den har vid uppspelning av DVD filmer.

precis. Det beror på resten av din utrustning. Har du en bra tv kommer du se att ps2-an beter sig lite som de första dvd-spelarna gjorde, dvs lite pixliga filmer. Om det beror på att ps2-an saknar de mjukningsfilter många moderna dvd-spelare har eller om något annat kan jag inte svara på.

Jag skulle i vilket fall börja med en ps2 och köpa en ordentlig dvd-spelare när nya pengar rullat in.

-------------------------------

It's not a bug, it's a feature.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...