Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Länkar till frames


ivanavi

Rekommendera Poster

Hmm, jag har ett litet problem.

Jag har lagt upp en sida med frames. En toppframe med en statisk banner, en navigationsframe och en innehållsframe. Navigationsframen består av en del rollover-knappar som har tre lägen (mouseover, mouseout och mousedown). Eftersom att jag vill att den knapp som senast blev klickad på ska förbli i mousedownläget (och eftersom jag inte kan skriva javakod själv), så har jag gjort så att jag skapat en navigationsframe för varje möjligt resultat. Dvs när jag klickar på en knapp utlöses två Goto URL-kommandon: ett till innehållsframen och ett till navigationsframen som byter till en ny knappuppsättning där den klickade knappen är "nertryckt". Detta funkar inte bra! Kolla själv in på

 

http://hem.fyristorg.com/medeltidsdagenilund/

 

Har ni något tips på hur man får knappen att stanna kvar i sitt mousedown-läge efter att jag klickat på den (på grund av mouseout-kommandot återgår den ju till originalbilden) utan att behöva byta frameinnehåll i navigationsframen? Eller en idé om hur jag skulle göra istället? Alla tips är välkomna. Och jag vet att jag kanske framstår som en epa-kodare, men man blir inte mer epa av att fråga...

 

ivanavi

 

[inlägget ändrat 2001-12-12 09:00:40 av Mr Bakran]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...