Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Film på tv funkar ej


Lumac

Rekommendera Poster

Jag försöker spela upp DVD-filmer på min ASUS DVD-spelare. Det funkar fint att göra det på datorskärmen, men jag lyckas ej få något att hända på min tv när jag kopplar in den på en tv-utgång.

 

På en tidigare dator (med annan spelare och mjukvara) så behövde jag välja i programmet att det skulle spelas upp på en tv, men jag har inte hittat någon sådan inställning i det program jag använder nu: ASUSDVD (vilket för övrigt verkar vara samma sak som WinDVD).

 

Är det någon som stött på liknande problem, eller har någon aning om vad som skulle kunna vara felet? Det grafikkort jag använder är ett NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 om det nu kan spela någon roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din tidigare dator hade förmodligen ett mpeg2-kort som kopplades direkt till tvn. Då är det enkelt :)

 

Har du bara ett grafikkort med tv-utgång är det jääävligt omständigt om man är lat. Du måste aktivera tv-utgången i inställningarna för twinview/grafikkortet osv osv osv.. sök på forumet om detta. Att det är just DVD spelar nada roll sålänge du inte har ett mpeg2-kort i burken...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar för svaret Weyland. Fick lite hjälp på annat håll, och precis som du säger var det lite trixande i twin view.

 

Tråkigt att det ska vara omständigare än tidigare, men det fungerar ju i alla fall!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...