Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

SBLive! Drivrutiner och WinXP


Bearson

Rekommendera Poster

Är det någon mer som använder ett SBLive! Platinum i WinXP? Jag har ett problem med mitt kort i XP. Man kan använda sig av ljudfonter som vanligt med soundfont manager men på andra fliken (Configure instrument) i programmet där man kan ladda upp ytterligare fonter visas ett meddelande när man försöker ladda uppp en font. I meddelandet står det: "Error in loading instrument. Unexpected error."

 

Någon mer som råkar ut för detta? Eller ännu bättre, är det någon som har en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som råkar ut för detta? Eller ännu bättre, är det någon som har en lösning?

 

Det cirkulerade nyare betadrivrutiner för SB Live!/Windows XP på en del hårdvarusiter för ett par veckor sedan, jag testade det kitet ovanpå dom "officiella" uppgraderingarna för XP från Creatives hemsida. Löste en hel del problem för mig bla. att komma åt rätt soundfontljud i Cubase och Sonar, vet inte om dom löser exakt ditt problem, hann nog aldrig prova den saken. Däremot fungerade det fint att "uppgradera" till en 8MB soundfontbank(vad jag hann med). Jag vet inte om Creative hunnit uppgradera sin nedladdningsfil sedan dess, annars är det bara att söka på diverse hårdvarusajter...

 

 

/PaleRider

- Riding the wind of Mandrake Linux 8.1 :-)

----------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...