Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Install Shield Visual C++

Johan Stenström

Recommended Posts

Johan Stenström

Jag har gjort ett litet program i Visual C++ som man kan skicka kortare meddelande med över ett NT-nätverk(hoppas jag), för jag har programmmerat det hemma i helgen och vet ännu inte hur det kommer att ta sig ut i en annan dator. Jag fick med ett program som heter Install Shield när jag köpte Visual Studio och det är det jag tror kommer till pass nu. Hur gör man för att lägga till alla filer som programmet behöver i en PC som inte har C++ alls? Jag provade lite men det kom bara med några filer som inte resulterade i en installation av programmet. Tror det beror på att jag inte vet hur man använder det. Går det att zippa hela programkatalogen lika gärna och installera den någon annanstans?

Någon som vet?

Hälsningar Johan

Det är bara om du har använt MFC som det behövs fler filer än exe-filen. (Förutsatt då att du inte har använt några andra filer, men det borde du känna till själv i så fall.)

Har du använt MFC så kan du inkludera de filer som behövs i exe-filen genom att gå in på "Project"-menyn och "Settings" och där välja att MFC ska länkas statiskt istället för dynamiskt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...