Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallation av program


Sigvard Gustafson

Rekommendera Poster

Sigvard Gustafson

Varför rekommenderas användning av ett separat avinstallationsprogram, t.ex. Clean Sweep vid Windows 95 och 98 när dessa operativsystem innehåller sådan funktion? Är det så att avinstallationsfunktionen i Windows ej klarar av att säkert ta bort alla filer utspridda över hårdisken och inställningar för program, som skall avinstalleras? Tacksam för svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

japp, den misslyckas grymt, men separata progg e inte säskilt bra heller, så en regelbunden ominstallationen e den ända medicinen än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Avinstallationsfunktionen i W95/98 tar bort precis så mycket som programmakaren angett. Funktionen är i princip jämförbar med "Uninstall"-ikonerna som dyker upp när du har installerat ett program. Detta innebär att resultatet blir hur bra som helst eller inte alls. Helt och hållet beroende på hur mycket möda som lagts ned på denna "självdestruktion"-funktion.

 

Jag använder själv Symantec/Nortons avinstallationsprogram regelbundet och är nöjd. Ibland händer det att programmet misslyckas med sitt uppdrag men då finns det alltid en "Restore" möjlighet.

 

/Roger

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sigvard Gustafson

Tack Jan för ditt svar. Jag har följt din rekommendation och har installerat Clean Sweep som det första programmet i min nya dator så att Clean Sweep skall kunna logga alla filer i program som installeras.

 

hälsningar

 

Sigvard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...