Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BMP i Internet Explorer


Inmaon

Rekommendera Poster

Hej!

Har ibland försökt med att spara jpg-bilder på internet, men datorn föreslår BMP som filformat och namnlös som filnamn. Namnet går naturligtvis att ändra, men inte filformatet. Jag vet att det jag försöker spara är i just jpg. Det står till och med efter bilden namn när jag högerklickar och väljer egenskaper. Kan någon hjälpa mig???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hände mig en gång oxå, startade dock bara om IE så löste det sig och jag fick välja format igen. Varför det skulle vara ett problem förstår jag dock inte, du får väl konvertera bilden efteråt bara...

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar!

Jag har startat om Explorer ett antal gånger utan resultat. Problemet kvar, men inte på alla bilder på alla sidor. Angående konvertering av bildformat så är det väl ändå så att man vill undvika onödiga moment, eller hur? Dessutom är jag nyfiken på vad som orsakar problemet.

 

[inlägget ändrat 2001-12-09 21:44:45 av Inmaon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är jag nyfiken på vad som orsakar problemet.

 

Jag med. Vilken IE-version handlar det om? Servicepack?

 

Angående konvertering av bildformat så är det väl ändå så att man vill undvika onödiga moment, eller hur?

 

Nja, beror väl på vad man ska göra med bilderna? Har svårt att se en anledning att spara dem utan att dra upp dem i någon editor senare iaf? ;)

 

Glöm inte att ära den heliga copyright'en btw...

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...