Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Serv-U


mange71

Rekommendera Poster

Hej hej

Har ett litet konstigt problem, en kompis har försökt ladda hem en fil från mig (ca 677 Mb), men det verkar som om Serv U (3.0) stänger ner användare efter två timmar?

 

<snip>

Error sending file c:\bbb\fil.iso, aborting (57.0 Kb/sec - 420884480 bytes, client killed by server)

</snip>

 

Någon annan som haft samma problem? Jag sitter med Bonet och han Telia - kan detta spela in på ngt sätt? I brandväggsloggen syns inget som indikerar att den skulle vara inblandad. Samma problem har nu uppstått flera gånger på raken, det har iofs gått att ta resume, men bara en gång sen har han tvingats att börja om..

 

/Mange

_________________________________________

Don't ever let the dolphins get you down. Just remember:

- You are a human.

- You have opposable thumbs.

- You can stand upright.

- You rule

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det alltid efter två timmar? Då har du förmodligen angett en timeout (session eller idle) på två timmar (120 minuter).

 

Kolla i inställningarna för serv-u.

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gått igenom alla inställningar men kan inte hitta något som ser konstigt ut eller kan förklara problemet - däremot har jag sett fler med samma problem : http://ftpforum.de/viewthread.php?tid=22

Men det hjälper ju inte mig.. :-)

Idle time-out är default 10 min, så det kan ju inte inverka - kanske ska man sätta ett värde på Session time-out på säg 600 min - i dagsläget är rutan tom.. hmm

 

Eureka - hittade en lösning : http://www.pacemail.com/hyper/servu/frm06188.html

 

/Mange

_________________________________________

Don't ever let the dolphins get you down. Just remember:

- You are a human.

- You have opposable thumbs.

- You can stand upright.

- You rule

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-07 20:32:02 av Mange71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...