Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Test av säkerhetshål (BadTrans)


Thomas Tydal

Rekommendera Poster

Kul sida :-)

Istället för att ladda ned säkerhetsuppdateringen skulle jag rekomendera SP2 istället som innehåller denna uppgradering och många andra. Här kan du ta hem SP2 för IE 5.01/5.5

http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/archive/default.asp

Ett måste anser jag iaf.

-------------------------------------------------------------------

Wizardry 8 Review at GameSpot - score of 9.1

www.gamespot.com/gamespot/stories/reviews/0,10867,2829103,00.html

-------------------------------------------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul sida som sagt var, det enda som fattas är någonting i stil med:

”jag lagrar inte din email adress och jag kommer aldrig att ge den till någon annan”.

 

Tror att folk är ovilliga att lämna sin adress annars, det finns lite för många spammadresssamlarsidor ute på webben.

 

/m

 

PS1

En länk till guninski.com vore inte fel heller. Om folk gillar din demonstration så borde guninski göra dom helparanoida.

 

PS2

 

Gillar "In Your Dreams"

[inlägget ändrat 2001-12-07 17:12:48 av MH]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i och för sig inte skrivit min filosofi någonstans på sidan, kanske borde det, men jag hoppas att det till vissa delar framgår ändå. Det finns ju nämligen inte en enda reklambanner någonstans på mina sidor. Däremot finns en uppsats om reklamknep jag har skrivit, och ett e-postprogram som jag har gjort som gör så att man kan rensa bort spam (och virus) utan att först ladda hem det och som inte avslöjar ens adress för avsändaren.

 

Jag har inte mycket till övers för telefonförsäljare, spammare och andra som försöker pracka på en saker. Jag vill helst inte ha med dem att göra (annat än i studeringssyfte) och det ligger därför i mitt intresse att försvåra för dem, vilket jag försöker göra med program och information. Att bistå dem med adresser skulle alltså vara tvärtemot vad jag vill och det har jag ingen anledning att göra.

 

Därför kan jag utan problem säga att jag aldrig har och aldrig kommer att ge adresserna till någon annan. Att jag inte skriver det på sidan beror på att jag tycker det verkar misstänkt. "Varför ska han behöva upplysa om att han inte ger adressen till någon annan?"

 

Tänk så här: Vilka är det som verkligen vill övertyga folk att de tryggt kan mata in sin adress hos dem? Jo, det är ju de oärliga. De vill bara ha så många adresser som möjligt och är beredda att skriva så gott som vad som helst för att uppnå det.

 

Därmed inte sagt att det enbart är hemsidor med tvivelaktiga avsikter som använder en sådan forumulering, för visst finns det på hederliga hemsidor också, men man kan nog vara ganska så säker på att alla hemsidor med tvivelaktiga avsikter har en sådan formulering.

 

Men vad vet jag om hur människor funkar? Det kanske hade varit klokare att skriva ut att jag inte gör något med deras adresser. Men nu vet du i alla fall varför jag har gjort som gjort.

 

TT

 

PS1 Guninski har varit så tyst på senaste tiden att jag hade glömt bort honom lite grann, men nu har jag slängt in honom i min länksamling.

 

PS2 Trevligt. Kanske ska spela in lite mer pianomusik.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vacker tanke. Men jag, liksom så många andra, är ytterligt restriktiv med min personliga e-postadress.

 

SPAM-risken är överhängande när man lämnar ut sin adress till ett okänt webbställe så där utan vidare. Då hjälper inga som helst utfästelser. Sorry.

 

Jag rekommenderar också Windows update, http://windowsupdate.microsoft.com/ för den som vill känna sig någorlunda säker.

 

Senaste uppdateringarna därifrån tillsammans med ett seriöst antivirusprogram håller undan det mesta som cirkulerar nu för tiden. Utan att man behöver lämna ut sin e-postadress ;-)

_______________________________________

...kan andra tigga poäng så kan väl jag.

Hoppas bara att jag förtjänat dem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte klandra dig, för jag är precis likadan själv. Dessutom är det ju så man bör agera. Jag brukar till och med tipsa folk om det.

 

Jag tänkte dock inte så mycket på det när jag skrev ihop testet, men med ditt inlägg blev det väldigt konkret. Därför funderade jag lite på om det inte fanns något annat sätt man kan lösa det på, utan att behöva lämna ut e-postadressen, och då slog det mig att det går ju precis lika bra att spara brevet som en eml-fil och låta folk ladda ner den direkt.

 

Så nu kan man göra testet utan att tala om sin e-postadress. Du bara högerklickar på länken nedan och sparar filen på hårddisken. När man sedan öppnar den med Utforskaren öppnas den i Outlook Express. (Försöker man öppna den i IE direkt går det inte så bra, kanske går att fixa, men jag orkar inte kika på det just nu.)

 

http://www.tydal.nu/se/security/virustest.eml

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...