Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

FLASH hjälp!


Prism_2k

Rekommendera Poster

hej

undrar om nån känner till nån svensk, engelsk guide sida där man kan lära sig att skapa en flash sida. Typ grunderna från början inte bara animationer utan hur man skapar länkar os.v.

//Jonas

tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. När jag frågade runt i bekantskapskretsen och läste lite tidningar fick jag - hör och häpna - veta att det fanns sökmotorer på Internet. Jättetufft faktiskt när man väl lärt sig den svåra tekniken - för svårt är det! Efter en massa klurande kom jag på att jag kunde söka på flera ord samtidigt, och då blev allt så mycket lättare helt plötsligt. Jag provade till exempel att söka på flash och tutorial* samtidigt - oj vad många bra svar jag fick. Sen finns det ibland lite mer avancerade saker som + och - framför ens sökord, då får man ofta ÄNNU bättre sökresultat!

2. En annan, mer tråkig variant, är att använda sig av manualen och de tutorials som finns med i programmet. Men tyvärr har jag hört talas om tragiska fall där folk köpt sitt program via DC eller Morpheus (opålitliga leverantörer) - och då följer tydligen inte alltid dessa produkter med på köpet!?!

3. http://www.flashkit.com, http://internetworld.idg.se/webbskolan/flash/

4. Tänk innan du skriver.......

 

:-)

ps. Ska själv fundera över pkt 4 ds.

ps2. Ingen orsak - hjälper gärna till ds.

ps3. * tutorial innebär ungefär steg för steg-lektion ds.

 

/Mange

_________________________________________

Don't ever let the dolphins get you down. Just remember:

- You are a human.

- You have opposable thumbs.

- You can stand upright.

- You rule

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-05 02:30:44 av Mange71]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men för bövelen, är det något som Macromedia lyckats med så är det väl en bra intro-handbok?! ;)

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, fast det kräver ju att man har manualen... ;-)

 

Har man nu inte den kan man ju... få se nu... tja... man kanske skulle kolla på webben? Hmm... vilka är det som gör Flash... hmm... svårt det här med webben... så många sidor att ta sig igenom... så många länkar... Man kanske skulle kolla hos Macromedia... undrar om de vet hur man gör länkar i Flash? Hmm... nej, det kan de väl inte veta... hmm... äh, jag får väl våga mig på att kolla...

 

...hoppsan... simsalabim...

 

http://www.macromedia.com/support/flash/

 

En manual! Halva kungariket och en häst till den som hittar den först!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*SLP*

 

--

/Weyland/FFX/dsekt/FLT

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

[inlägget ändrat 2001-12-06 12:30:31 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...